Yllätys fläppitaulussa

Erään kerran olin valmentamassa Jyväskylän Scandicissa, ja päivä oli jo pitkällä. Olimme siirtymässä uuteen aiheeseen.Käänsin puhtaan sivun fläppitaulusta puolihuolimattomasti ja pidin katseeni koko ajan...

Näin ylitulkitset sanoja

Törmäsin taas eilen valmennuksessa sanojen ylitulkintaan:"Asiakkaalle ei voi sanoa Hyvää viikonjatkoa, koska eihän me voida tietää, onko sen viikko hyvä tai haluaako se että se on hyvä tai jos sillä on...

Manipulointia vai vaikuttamista?

Mikä ero on manipuloinnilla ja toisiin vaikuttamisella? Jos päämääräni valmennuksessa on lisätä asiakaspalvelijoiden myynnillisyyttä, onko se ihmisten manipulointia?Päivän alussa sanon kuitenkin valmennuksen...

Konsultin laki nro 3: Porukassa on aina pelle

Valmennuksen osallistujissa on aina pelle.Joskus pelle on äärimmäisen hyvä hahmo. Hän palauttaa ylisyvälliseksi käyneen keskustelun uomiinsa, rentouttaa porukkaa ja kohottaa ryhmähenkeä.Sellaista pelleä...

Haluatko T:hen vai L:ään?

VR on hankkinut hyviin hisseihin omituiset painikkeet.Ainakin Toijalan, Hämeenlinnan ja Lahden asemilla hissin painikkeissa lukee T ja L. Suomalainen kyllä ymmärtää, että kyseessä ovat tunneli ja laituri, mutta...

Tilaa Tiedustelun tiistaikirje

Kirjoitan Rapportille Tiedustelun tiistaikirjettä. Tiistaikirjeen tarkoitus on a) seurata ajankohtaisia yhteiskunnallisia aiheita talouden, median, infran, turpon ja kyberin tiimoilta, b) tuottaa tilaajille hyödyllisiä analyyseja ja yhteenvetoja, c) olla osa tiedustelun opintojani ja omaa oppimistani sekä d) tuottaa sen verran rahaa, että voin kattaa katsauksen tekemisestä aiheutuvat kulut sekä yliannostuksen zerocolaa.

Tilaa Rapport tiistaikirje hintaan 5,90 €

Hei älä koskaan ikinä perusta kanta-asiakasjärjestelmää

Suomessa on satoja kanta-asiakasjärjestelmiä: S-ketjulla, Keskolla, Tradekalla (vai mikä Lähikauppa Oy se nykyään on), Lindexillä, Ikealla, Finnairilla, Askolla... Tähän voisi itse asiassa listata kaikki puljut...

Konsulttikoulu, osa 1: Opettele asiakkaasi sanat

Konsultti- ja valmennusalan kirjoittamattomat lait, osa 1:Opettele aina asiakkaasi sanat.Nyt paljastan kyllä yhden tärkeimmistä jutuista, mutta menköön. Ehkä tuloksena on parempia konsultteja kautta maan.Yritykset...

Konsultin laki nro 1: Mitä kokemattomampi…

Valmennus- ja konsulttialan kirjoittamattomia lakeja Murphyn tyyliin:Konsultin laki nro 1: Mitä kokemattomampi tilaaja, sitä suuremmat odotukset.Aika ajoin tulee uusia, pieniä asiakkaita, jotka satsaavat ekaa kertaa...

Konsultin laki nro 2: Joku vetää aina överit

Valmennus- ja konsulttialalla on joitain kirjoittamattomia Murphyn lakeja. Konsultin laki nro 2: Joku vetää aina överit. Annatpa minkä tahansa ohjeen, porukasta löytyy yleensä aina joku, joka nostaa säännön...

Oikea aika, väärä paikka, osa III

Kerran piti mennä Uuteenkaupunkiin valmentamaan. Olin taas hotellissa edellisenä iltana, ja seuraavan päivän koulutuksenkin oli määrä olla samassa paikassa.Kun saavuin hotelliin, varmistin, moneltako koulutus...

1 187 188 189 190 191 192