Kooste haastatteluista, osa 2

Katleena Kortesuo

Tein taannoin postauksen syksyllä olleista haastatteluistani.

Nyt on kevään vuoro. Lista on lähinnä itselleni tarkoitettu koonti – saa nähdä, kuinka moni linkki vanhenee vuosien mittaan.

En löytänyt muista haastatteluista linkkejä, koska jutut on julkaistu erilaisissa ammatti- ja aikakauslehdissä. Jos siis löydät keväältä puuttuvan juttulinkin, lisääthän sen kommentteihin.

Lisään muut mahdolliset kevään ja kesän artikkelit tähän listaan sitä mukaa kun (jos) niitä tulee, mutta en tee jokaisesta erikseen edit-merkintää.

7 kommenttia

  1. Oli vähän hämmentävä kokemus eilen aamulla, kun unenpöpperöisenä katsoin aamuteeveestä, että ”noi rastat on Katleenan”, ja kuvassa oli tosiaan sinun niskasi/selkäsi. En kuitenkaan ole kuin blogisi satunnaisseuraaja/-kommentoija.

    Suomen tunnetuin rasta? Suburban Triben laulajan ohella….

  2. Olen törmännyt tuttavapiirissä siihen, että sinun nimeäsi käytetään perusteluiden painona. ”Katleena Kortesuokin kirjoitti näin” ja ”Katleena Kortesuo sanoi niin haastattelussa!”

    1. Vau, upeaa kuulla! Kaverisi ovat äärimmäisen valistuneita, käsittämättömän analyyttisiä, kadehdittavan korkeamoraalisia ja poikkeuksellisen tuuheatukkaisia.

      (Ilmeisesti he eivät kuitenkaan ole olleet koulutuksissani. Niissä yleensä rikon sukkahousut, piirrän spriitussilla valkotauluun ja kaadan fläppitelineen.)

  3. Kortesuon mukaan tämän kaltainen kirjoittaminen estää käytännössä kommentoinnin eli kenelläkään ei ole valmiiksi loppuun käsiteltyyn tekstiin mitään lisäämistä. Hän kuvaa tälläistä kirjoittamista monologin pitämiseksi coctail-tilaisuudessa. (Kortesuo, 2014 s. 88 -89)

    Ties missä kaikkialla sinua pidetään alan guruna. Kun itse kirjoitin työtä kurssille TLO-35030 – Yhteisöt ja sosiaalinen media tietojohtamisessa, niin taisin siteerata sinua useammassa eri kohdassa. Ja samalla kun metsästelin netustä ideoita, niin nimi putkahti aika siellä sun täällä vastaan.

    Esim. Merja Vilmilä omassa gradussaan viittaa sinuun: Imago on ul
    kopuolisten brändistä muodostama kuva,
    johon vaikuttavat paitsi brändien suoraan koettavis
    sa olevat ominaisuudet myös imagon muodos-
    tajan omat reaktiot, toiminta ja tunteet (Kortesuo
    2011). (http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/72596/Merja_Vilmil%C3%A4_gradu.pdf?sequence=1)

    Eli et varmaan tiedä miten vakavasti otettava rastatukkainen guru olet tieteellisissä piireissä.

    Kari…

    1. Kari, kiitos sitaateista ja linkistä! On tosi mahtavaa, jos teksteistäni on ollut hyötyä laajemminkin.

      Ehkä tekemäni työ auttaa joitain ennakkoluuloisia hyväksymään sen, että rastojen alla voi tehdä myös ajatustyötä. 😀

Kerro oma kantasi

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.