Uuuh, luet juuri blogien aatelia

Katleena Kortesuo

Cision Finland julkaisi tänään listauksensa Suomen top 10 -blogeista markkinoinnin ja viestinnän alalta. Edellinen saman alan listaus oli toukokuulta 2011.

Aikanaan toukokuussa 2011 olin yhdeksännellä sijalla:

Cision toukokuu 2011

Olin tietenkin tuolloin 3,5 vuotta sitten onnellinen sijoituksestani. Mutta tattadaa, katsokaa mikä blogi oli ykkösenä tänään!

Cision lokakuu 2014

Tämän listan kunniaksi juon juuri nyt Hämeenlinna–Jyväskylä-junassa skumppaa. Cision teki tiedotteenkin asiasta.  (Ei siis tiedotetta skumpan juomisestani, vaan blogilistauksesta.)

Tämä blogien laatulistaus muuten todistaa, että EOT-blogin lukijat ovat poikkeuksellisen älykästä, analyyttistä, karismaattista ja raikashengityksistä sakkia. Onnittelen sinua valinnastasi.

Edit 4.11.2014 klo 9.20:

Tyhmä bloggaaja tässä tajusi, että ehkä EOT:n lukijoiden on helpompi löytää muut listalla olevat blogit, jos teen niistä linkkilistauksen. Siis tässä:

2. Vierityspalkki

3. Zento-blogi

4. Nyt ja huomenna

5. Onnistuneen viestinnän jäljillä

6. Orgcomms

7. Viestintä-Piritta

8. AC-Sanaforin blogi

9. Perttu Ahvenainen

10. Normisuorittaja

30 kommenttia

  1. Onneksi olkoon.

    Ansiosta tuli.

    Näitä on mukava lukea. Kielellisesti ja mielellisesti raikkaita ollakseen opettavaisia.

    Jatka ja levitä somen haltuunottovinkkejä. Kansanjoukot janoavat sivistystä aiheesta. Omasta puolestani kiitän tähänastisesta.

  2. Onneksi olkoon. Tulosta tukee sekin, että tämä on tuosta listasta ainoa blogi, jota itse luen. Parista muustakin muistan kuulleeni,

    1. Onnittelut! Kuten Mika jo totesi, seuraan minäkin säännöllisesti vain ja ainoastaan Sinun blogiasi, Katleena. Ei oo totta on ainoa blogi, joka viisastuttaa minua.

      1. Kiitos Mika ja Anu! Puolueettomat tutkimukset osoittavat, että EOT:n lukijat ovat keskimääräistä tuuheatukkaisempia ja charmikkaampia kuin muu väestö.

  3. Loistosuoritus! Onneksi olkoon!

    PS. Mainitsiko arvon palkintoraati, kuinka paljon sukkahousutarinoilla oli vaikutusta asiaan? Mitä itse veikkaat?

    1. Kiitos Jussi! Kyllä mä uskon, että sukkahousutarinani siivittivät EOT:n voittoon.

      Odotan kovasti, että Cision julkaisee listan Suomen suosituimmista sukkahousublogeista. EOT on varma voittaja siinäkin sarjassa.

  4. (kommentin minimipituus 20 merkkiä, mikään vaatimaton onnittelu ei siis mene läpi :-D)

    Onnea – odotamme henkeä pidätellen milloin nouset markkinointi- ja viestintätwiittaajien TOP-10:iin!

  5. Ansaitusti! Onnea! 🙂
    Kiinnitin huomioni siihen, että vain EOT ja vierityspalkki.fi ovat mukana listalla molemmilla kerroilla (2011 ja 2014). Mitähän muille vuoden 2011 listalla olleille on tapahtunut ja missä vaiheessa? Onkohan niiden taso laskenut huimasti vai ovatko lopettaneet vai mitä? Onko viestintäala niin nopea, että mukana pysyminen vaatii maratooneja juoksevan gepardin kestävyyttä ja nopeutta? 🙂

    1. Kiitos Kekkis!

      Täytyisi tosiaan googlata, mitä muille blogeille tapahtui. Ainakin Gurumarkkinointi on nykyään Pölli tästä, ja sen olisi pitänyt ehdottomasti olla listalla.

      Ehkä Pölli tästä ei ole ollut mukana rankingissa lainkaan. Sen tulokulma on laajemmin strateginen ja kehittämisorientoitunut, joten se ei ehkä aivan uppoa kategoriaan ”markkinointi ja viestintä”.

      1. Kävin kurkkaamassa kaikki listalta pudonneet blogit. Tässä nopea katsaus:

        1. Tuhat sanaa
        Tuija ei ole ehtinyt postata sitten tammikuun. Tämä heikentää tietenkin sijoitusta. Tuija on toki ollut aktiivinen muissa kanavissa, mutta bloggaaminen on jäänyt vähemmälle.

        2. Mari Koo
        Mari ei ole postannut tänä vuonna kertaakaan. Veikkaan, että äitiys ja työkuviot ovat pitäneet hänet kiireisenä. 🙂

        3. Lehmätkin lentäis
        Harton blogi on aktiivinen ja laadukas, mutta se ei oikein istu markkinoinnin ja viestinnän kategoriaan. Harton aiheenahan on enemmän oppiminen ja sometilastot. Veikkaan, että se ei ole ollut rankingissa mukana ollenkaan.

        4. Gurumarkkinointi
        Gurumarkkinointi on vaihtunut (tai palannut) Pölli tästä -blogiksi. Epäilen, että sitäkään ei ole otettu mukaan koko otantaan.

        5. Vaikuttavaa!
        Anja Alasillan Vaikuttavaa-blogi puksuttaa yhä, mutta keskustelu on siinä tosi vähäistä. Kommenttien puute on ilmeisesti pudottanut hänet listalta.

        7. Viestintätoimisto Deski
        Deskin blogista näyttää puuttuvan kommentointimahdollisuus. Se pudottaa blogin listalta ilman muuta.

        8. Daily Diego
        DD on lopettanut vuonna 2013.

        10. Buzzikuski
        Buzzikuskiin on postattu vain kolmesti tänä vuonna. Sillä ei tietenkään pääse listoille. (Todennäköisesti bloggaajalla on ollut kiireinen vuosi muussa työelämässä.)

  6. Onnea!

    Pidän blogissasi eniten siitä, että se ei ole pelkästään viestintään ja markkinointiin liittyvä blogi, vaan mukaan mahtuu yleismaailmallisia oivalluksia ja ties millaista arkista sohellusta ja kommellusta – toki muutama voittokin. Juuri tämä kliinisyyden puute tekee blogista ja sinusta aidon ja mielenkiintoisen näin webin välityksellä. Organisaatiojargoninkatkuiset blogit olen heivannut lukulistaltani, mutta tämä pysyy.

    1. Kiitos Annika! Tosi kiva kuulla, että olet tykännyt EOT:sta. Itsekään en jaksa yhtään jargonblogeja – ne lähtevät lukulistalta saman tien.

  7. Onnittelut!

    Aatelia tosiaan, kun tällainenkin jäpä joka ei ole edes alalla on jaksanut lukea pitkälle arkistoon! Aihe toki kiinnostaa.

  8. Hienoa Kattis! Ja kiitokset antoisista koulutuksista männäviikoilla!

  9. Moi Katleena.

    Lämpimät onnittelut!

    Ja lämmin kiitos opastuksesta (kirjasi) – niiden avulla pääsin sijalle 4 – yhdessä vuodessa.

    Sinä olet huippis!

    ps. mutta mä otan sut vielä kii! 😉

    Vietä upea päivä!

Kerro oma kantasi

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.