Huomenna 11.11. olen puhumassa Turussa Yrittäjyyspäivässä. Sen järjestävät AMK-opiskelijoiden osuuskunnat Tekym ja I-deal.

Olen arponut viimeiseen asti puheenvuoroni aihetta. Viime vuoden tapahtumassa kerroin oman yrittäjätarinani ja puhuin henkilöbrändäyksestä ylipäätään.

Tälle vuodelle mietin aiheeksi ensin kriisiviestintää, joka on noussut viime aikoina lempilapsekseni. Päädyin lopulta kuitenkin karismaan.

Nyt on siis yö aikaa esittää kysymyksiä: Mitä opiskelija haluaa tietää karismasta? Mistä puhun aamulla kello 10?

Parhaan kysymyksen esittänyt saa paikan päällä Karisman käsikirjan.

PS. Käsittääkseni AMK:n tilaisuudet ovat ilmaisia ja kaikille avoimia. Mukaan vaan!

7 kommenttia

  1. Opsikelijat varmasti haluavat tietää, mitä karisma ylipäätään on. Itseäni kiinnostaa sen lisäksi se, että tulisiko siihen suhtautua niin, että se on valituissa tilanteissa käytetty työkalu vai niin, että se on tai tulee olemaan osana henkilön arkista olemusta?

  2. Tässä oikeat vastaukset:

    ”Mistä tunnistan vahvan karisman? Mitä yleisiä mittareita siihen on?”
    ”Olen jo mielestäni karismaattinen. Miten voin kehittää tätä ja mitä hyödyn siitä?”
    ”Mitkä tekijät vaikuttavat esiintyjän karismaan?”
    ”Voiko karismaa korvata millään muulla ominaisuudella? Miten nämä eri karisman substituutit vaikuttavat kuulijaan?”

  3. Voiko karismaattiseksi oppia? Kannattaako siihen opetella vai tuleeko se muitten opittujen avujen myötä?
    Mitä eroa on henkilölähtöisellä ja osaamiseen perustuvalla (opitut taidot ja harjoiteltu vaikutusvoima) karismalla? (tää on vähän hankala, koska voi olla, ettet ole määrittelystä samaa mieltä)

  4. Tarjolla on esim. verkko-, markkinointi- ja yritysviestintää. Voisiko ”karismaattisen viestinnän” opetuksella olla paikkansa korkeakouluopetuksessa?

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.