Maksaisin mitä tahansa, jos en enää näkisi televisiosta seuraavia mainoksia:
– vastenmielisen rumia Pepcid Duo -animaatioita, joissa keltainen närästysmörkö laitetaan avaruussukkulaan tai Siperian-pakettiin
– dubattuja Rennie-mainoksia, joiden vitsit ovat päälleliimatumpia kuin ystäväkirjojen kiiltokuvat
– Silomatin luotaantyöntäviä kuoroyskintäsessioita
– Hirudoid Forten iänikuisesti polkevia jalkoja
– korvavahanpoistoaineen mainosta, jossa esitetään inhorealistinen, vihreä vaikkuanimaatio
Joku näppärännokkela Key Customer Senior Manager tai Product Placement Super Advisor hykertee nyt onnesta, sillä minähän muistan melkein kaikkien yllä mainittujen lääkkeiden nimet. Tunnettuus on hyvä juttu, kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.
Ei ole. Boikotoin kaikkia yllämainittuja lääkkeitä, koska jos ostaisin niitä, näkisin aina silmissäni huonot mainokset. En myöskään halua tukea ostoksillani halpaa mainoshuttua, jota tulee tv:stä suut silmät täyteen.
Lääketehtaat, tässä viikon vinkki: satsatkaa rahanne mieluummin
a) kunnon mainoksiin
b) tuotekehitykseen.
Suosittelen jälkimmäistä, sillä maailma on medikalisoitunut niin paljon, että lääkkeille on aina kysyntää. Mainosten sijaan voi olla hyvä kehittää uusia troppeja niihin vaivoihin, joita ei vielä ole ymmärretty sairauksiksi: ahneuteen, itsekeskeisyyteen ja huonoihin mainostuskykyihin.
Unohdit kieltolistalta Danonen. Joku Mainonnan eettinen neuvosto saisi jo asiaan, koska:-Nämä mainokset ovat äärimmäisen ärsyttäviä (mm. ne nk. kananpersekampauksen omaavat naiset niissä nollaplus-mainoksissa yrittävät ja onnistuvat tässä hyvin).-Ne sisältävät muka-tieteellisiä termejä (esim. L. Casei Defensis) ja animaatioita.-Ne on kohdistettu kaikille ihmisryhmille – aikuisille, lapsille, miehille (ja äijille – myös Radio Rockin puolella on oma pakkikuntoon.fi-sivustolla höystetty kamppis), naisille… hyvä ettei myös lemmikeille! Sama viesti on paketoitu erilaisiin mainoksiin, joilla vedotaan eri kuluttajaryhmiin.-Se Danoninon "Äiti saaksmä, jeejeejee" -hokema ja -biisi on ehkä ärsyttävintä, mitä tv:ni on pitkään aikaan suoltanut kaiuttimistaan.-Ko. firman mainonnan määrä on ihan raivokasta. Joka mainoskatkolla on VÄHINTÄÄN pari kolme Danonen mainosta.-En voi uskoa todeksi, kun näen, kuinka aivottomat ihmiset supermarketissa lappaavat mainoksen uhrina kärryyn Actimelia, kun se pakki pysyisi kunnossa, jos vähän edes katsoisi, mitä syö.Grr, olen puhunut. Konsultti, tee asialle jotain! >:O( ;O)p.s. Listalle voisi lisätä myös kaikennäköisten jukujukumaiden mainokset kesäisin. Jari Tervo sanoi hyvin, että jos hän voittaisi lotossa, hän ostaisi kaikki huvipuistot ja lopettaisi niiden tv-mainonnan.
Kiitos havainnoista! Danonesta voisi kyllä kommentoida kerrakseen.Käsittämättömintä on, että tarjolla olisi myös Suomessa tehtyjä vastaavia tuotteita, mutta ihmiset ostavat mieluummin Ranskasta rahdattua ruokaa kuin lähellä lypsettyjä Mansikin maitojalosteita.-kPS. Kommentissa esiintyi oikea nimeni, joten häveliäisyyssyistä muutin sen. Olen niin ujo.