Kirjoitin asiakkaalle meilin, jossa sanoin "pitäväni peukkuja".
Kun meili oli lähtenyt, huomasin pienen mokan:
Pidän paukkuja.
Toivottavasti asiakas tajusi, että kyse ei ole ilmavaivoista vaan lyöntivirheestä.
Kirjoitin asiakkaalle meilin, jossa sanoin "pitäväni peukkuja".
Kun meili oli lähtenyt, huomasin pienen mokan:
Pidän paukkuja.
Toivottavasti asiakas tajusi, että kyse ei ole ilmavaivoista vaan lyöntivirheestä.
Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.
Virheitä sattuu ja tuohan on kuitenkin humoristisestä päästä virhe. Aikoinaan sain laulukeikan hautajaisiin ja muistotilaisuudessa piti laulaa laulun kohta sanoin Isän kädestä, mutta lauloinkin vahingossa idän kädestä. Eipä kukaan kuitenkaan tullut siitä sanomaan. 🙂
Hilpeyttä tai epävarmuutta herättäisi, jos tuo olisi lähettämäsi meilin ainoa lause. Ellei, asiakkaasi sai varmasti päivän hymyn – ehkä jopa naurut 🙂
Työskentelin nuorempana erään yrityksen markkinointiosaston assarina ja ylpeänä kirjoittelin ensimmäistä asiakaskirjettäni. Kirjeen loppuun kirjasin vielä mielestäni tosi nasevasti ”Todella uskomatonta, eikä totta?”
Eipä ollut jäänyt toteamukseni edes oikolukijoiden haaviin, mutta himppasen tuli palautetta toimitusjohtajalta, että jos asiakkaalle aikoo valehdella, ei sitä kannata tehdä ainakaan ihan noin julkeasti.
Minä olen puolestaan päättänyt meilini muutamaan otteeseen:
”Parhain tervein, Reetta”
ja oman nimenikin olen onnistunut kirjoittamaan väärin..