Sano se someksi. Kirjoitamme sosiaaliseen mediaan. Infor 2010.

Mitä hyötyä yritykselle tai yrittäjälle on sosiaalisesta mediasta? Kannattaako olla Twitterissä? Millainen Facebook-päivitys on kiinnostava? Kuinka blogi rakennetaan? Voiko sosiaalinen media olla tiedotus- ja keskustelukanavan lisäksi markkinointi- tai asiakaspalvelukanava?

Viestintä on muuttunut ristiriitaisin tavoin. Se on kehittynyt yksilökeskeisestä yhteisölliseksi ja kuitenkin organisatorisesta henkilökohtaiseksi. Se on tullut yksisuuntaisesta vuorovaikutteiseksi, ja silti pitkästä lyhyeksi. Se on muuttunut myös monimutkaisesta selkeäksi ja toisaalta yksinkertaisesta monimuotoiseksi.

Tämä kirja on suunniteltu sosiaalisen median neitsyille ja vasta-alkajille. Se auttaa yksilöitä ja organisaatioita hahmottamaan uuden tavan kirjoittaa. Opas on ensisijaisesti rakennettu työelämän tarpeisiin, mutta yksityiskirjoittajakin saa siitä vinkkejä omaan viestintäänsä.

Kirjan pääpaino on blogeissa, sillä niiden tekstit ovat vapaampia ja pidempiä kuin muualla sosiaalisessa mediassa. Blogiin kannattaa panostaa myös siksi, että hakukoneet arvostavat blogeja enemmän kuin perinteisiä kotisivuja tai mikrobloggauspalveluita.

Kirjan voit ostaa MIFin verkkokaupasta.

Arvostelut:

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.