Varaan työkeikoille majoitukseni Sokos-hotellien puhelinpalvelusta. Facebookissa jo kerroinkin, että asialliset varaukseni päätyvät jostain syystä usein absurdeiksi.
Lokakuun lopulla kävin seuraavanlaisen keskustelun:
– Sokos Hotels myyntipalvelu, Alppa Asiakaspalvelija, kuinka voin auttaa?
– Tässä on Katleena Kortesuo hei. Mä olisin varannut hotellihuonetta.
– Joo, onnistuu ilman muut-
– Anteeksi, mä joudun keskeyttään. LAPSET, EI SAA LAITTAA MIEKKAA SINNE! SIITÄ TULEE ÖLJYÄ KANKAISIIN!
– Hehee, ei mitään. Nuo lasten miekkaleikit-
– Eikun se on mun miekkani.
– Ah. Öh. Joo.
Tänä aamuna keskustelu eteni näin:
– Sokos Hotels myyntipalvelu, Alppa Asiakaspalvelija, kuinka voin auttaa?
– Tässä on Katleena Kortesuo moikka. Mä olisin varannut hotellia Turkuun tälle viikolle keskiviikolta torstaille.
– Tälle viikolle?
– Joo.
– Ööö… Nyt on perjantai.
– Aaa, no niinpäs onkin! Otetaan sit ensi viikon keskiviikolle.
– On täällä huoneita vapaana. Mä voisin ottaa tähän ne sun yritystiedot.
– Joo, ota vaan.
– Eli sanotko sen sun yrityksen nimen?
– Se on Katleena Kortesuo Oy.
– Aivan, nyt mä muistankin.
Todennäköisesti Sokoksen myyntipalvelussa annetaan henkistä tukea jokaiselle, joka on joutunut hoitamaan varauksiani. Kun puheluni on päättynyt, asiakaspalvelija saa välittömästi hieronnan, puolen tunnin kahvitauon ja lohtupullaa.
repesin hyvä että joku viittii jakaa tämmösiä juttuja
Asiakaspalvelussa työskennelleenä voin kertoa, että monet asiakkaista jäävät kummasti mieleen, oli päivän aikana kuinka monta kymmentä puhelua tahansa. Toiset hyvällä, toiset vähemmän hyvällä… Meillä pääsi konvehtirasialle, jos suoriutui puhelusta vähemmän toivotun vakiasiakkaan kanssa naama suht peruslukemilla.
Naamaa on kyllä vaikea pitää peruslukemilla kun toinen mäkättää puhelimessa. Voi kokeilla harjoitella peilin kanssa katsoa peiliin kun puhuu puhelimessa samalla ja koittaa hymyillä 😀