Joskus kirjoitan muutakin kuin omia blogejani:

Marraskuussa postasin Inforin blogiin syy- ja seuraussuhteista.

 
Lisäksi kolumnini bloggausriippuvuudesta löytyy Mainostaja-lehden numerosta 4/2009. Lehteä ei löydä verkosta, mutta esittelysivu on täällä. Esittelysivulla ei tosin ole mainittu kolumniani, mutta tekstini pitäisi olla lehdessä. Onhan se? Onhan? Jooko? Minne kaikki menivät?
 
 
 
 
 

2 kommenttia

  1. Kyllä me täällä ollaan ja blogia luetaan. Ensin tuli negatiivinen reaktio "Mainostaja" lehdestä. Kun selasin netissä lehden edellistä numeroa, jonka saa pdf:nä auki ajattelin, että tässä saattaa olla media, jossa on oikeasti asiaa mainotamisesta.Oletin, että lehti on taas tätä normaalia mainossontaa, jota mainonnan ammattilaiset tuottaa toisilleen ollakseen päteviä. Minulla vaan "tökkiin valtavasti", kun näen mainoksia teknisistä koneista, joissa joku todennäköisesti femiini "kuvausassistentti" tai joku muu itsevaltiaana määräilevä taho on määrännyt miten kuvaan asettaudutaan, vaikka hän ei ole tiennyt mitään laitteen käytöstä, eikä ole periaatteessa voinut kysyä maskuliinisilta käyttäjiltä mielipidettä asiaan.Yksi tyypillinen asia on kulmahiomakonemainokset. Niissä kipinäsuihku poikkeuksetta lentää koneesta kohtisuoraan sivulle, vaikka lähes aina työskenneltäessä kipinät lentää koneen suunnassa jotta kone on vakaa ja pidettäessä kiinni pienemmällä voimalla. Toinen esimerkki epäonnistuneesta tai ristiriitaisesta mainoksesta liittyy työhaalareihin ja Lola Odusogan uran alkupäähän. Mainoksen ristiriita oli Lolan rakennekynnet, sekä haalareiden tiukka mitoitus. Jäykät, uudet ja tiukat siniset työhaalarit on ensimmäisillä kerroilla sen verran ponnisteluja vaativat puettavat, ettei siinä voi olla sentin mittaisia kynsiä, eikä toisaalta voi kuvitella, että ko.henkilöt tekisivät pajassa mitään.Suhtaudun taas mainontaan hetken ylikriittisesti, koska lupauduin Tekniikka ja Talous lehden kukijaraatiin. Kun ensimmäinen kysely tuli, siinä oli vain yksi kysymys lehden sisällöstä, loput koski mainoksia. Mainoksista moni oli ollut lukemallani sivulla, mutta en ollut teagoinut niihin, koska en normaalissa lehden asiajuttujen luennassa ja selauksessa ollut ymmärtänyt mitä niissä mainostetaan.

  2. Parrakas, kiitos kommentista!Myös minun mielestäni on naurettavaa ja epäuskottavaa, jos joku on työhaalarit yllä pitkien rakennekynsien kanssa.Mainostaja-lehti tuntui varsin uskottavalta lehdeltä, ja siksi suostuinkin tekemään siihen kolumnin. En nimittäin kirjoittaisi lärpäkkeeseen, joka vaikuttaa lounastauolla hätäisesti kyhätyltä.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.