Työskentelen monen toimialan leikkauspisteessä. Liikun viestintäbisneksessä, koulutusbisneksessä, markkinoinnissa, some-bisneksessä, ict-alalla sekä kirja- ja kustannusalalla. Olen ikään kuin yrittämisen tutkimusmatkailija tai viestinnän ristipölyttäjä.

Tämän risteyskohdan huomaa siitä, että on monia The Tapahtumia, joissa minun oletetaan olevan. Kyseessähän on alan huipputapahtuma! Kaikki alan osaajat ovat täällä! Onkos se Katleena ihan pihalla, kun se ei ole paikalla?

CMAD 28.1.2013

Community Manager Appreciation Day on kiinnostava tapahtuma yhteisömanagereille. Joudun jättämään väliin, koska kaikkialle ei pääse.

Toki olen tietyllä tapaa EOT-blogin yhteisömanageri, mutta tällä ryhmällämme ei ole yhteistä päämäärää, toisin kuin organisaatioilla tai projekteilla.

ITK 10.–12.4.2013

Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -tapahtuma on teemaltaan kiinnostava, mutta todennäköisesti jätän senkin väliin. En ole koskaan osallistunut, vaikka tapahtuma on melkein naapurissa.

ITK lienee tärkeämpi opettajien ja oppimateriaalin tuottajien näkökulmasta. Kaltaiseni bisnesvalmentaja käyttää toki interaktiivisia metodeja, mutta tekniset härpäkkeet tulevat aina tilaajan puolesta. Niitä joko on tai ei ole.

Sometime 2013

Sometime on tapahtuma sosiaalisen median osaajille. En ole ollut koskaan mukana, koska tapahtuma järjestetään aina niin nopealla aikataululla, että kalenterini on on jo varattu.

Toisaalta vaikka olen innostunut sosiaalisesta mediasta, se on minulle kuitenkin vain kanava – joskin rakas ja innostava kanava. En siis ehkä osaa verkostoitua ”somelaisena”, vaan pikemminkin viestijänä tai kasvuyrittäjänä.

Retoriikan kesäkoulu 7.6.2013

Retoriikan kesäkoulu on Antti Mustakallion luoma viestintäalan tapahtuma, joka järjestetään nyt toista kertaa.

Olen tänä vuonna RKK:n apulaisrehtori, joten istun tiukasti mukana kuin tätipuoli takapenkillä.

Suomi-areena 15.–19.7.2013

Suomi-areenaan en ole koskaan osallistunut, mutta tänä vuonna lähden mukaan.

Olen parin viime vuoden aikana kiinnostunut yhä enemmän yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Olen huomannut olevani yhteiskunnallinen bloggaaja – ja seuraan poliittista viestintää aktiivisemmin kuin ennen. Niinpä Suomi-areena on luonteva tapahtuma käydä ammentamassa oppia.

Elonmerkki 29.8.2013

Elonmerkki-viestintätapahtumassa olen ollut kolmella viime kerralla ja menen jälleen elokuussa.

Koen olevani ensisijaisesti viestinnän alan toimija – vaikka seilaan toki myös sosiaalisessa mediassa, ict-alalla, kirja- ja kustannusalalla, markkinoinnissa ja kasvuyrittäjänäkin.

Nordic Business Forum 26.–27.9.2013

Nordic Business Forum on kasvuyrittäjien must-tapahtuma, jonka olen joutunut jättämään väliin joka kerta.

Olen kasvuyrittäjä ja NBF:stä olisi varmasti hyötyä, mutta jokaiseen tapahtumaan ei voi osallistua.

Turun kirjamessut 4.–6.10.

Turussa on kansainväliset kirjamessut vuosittain. Tänne en ole koskaan ehtinyt, sillä lokakuu on yksi kiireisimmistä kausista koulutusalalla.

Markkinointiviestinnän viikko 8.–9.10.2013

Markkinointiviestinnän viikko on ikävä kyllä jäänyt joka kerta väliin.

Täällä olisi pitänyt olla mukana, mutta ehkä saan jonain vuonna aikaiseksi lähteä.

Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013

Kirjamessut ovat tietokirjailijan työkalu. Viime vuonna tapasin kiinnostavia ihmisiä ja tein paikan päällä yhden kustannussopparin.

Tämä on tänäkin vuonna kalenterissani.

* * *

Verkostoituminen on kivaa, ja tapahtumat ovat hyödyllisiä.

Silti jokaisessa huipputapahtumassa ei voi käydä. Muuten allakkani olisi niitä täynnä, eikä asiakkaille jäisi tilaa. Jokainen maksullinen tapahtumapäivä kuluttaa kalenteristani yhden keikkapäivän, joka olisi tuottanut rahaa.

Katleena on ihan pihalla, kun se ei ole paikalla.

PS. Mistä huomaa, mitkä ovat viestinnän ammattilaisten tapahtumia?

Tapahtuman nimi on järkevä sana, eikä termihirviöstä koostettu koodilyhenne.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.