Twitterissä Kari Haakana nosti esille mielenkiintoisen artikkelin. Hänen löytämänsä Iltasanomien juttu referoi Anna-lehden haastattelua, jossa Audin myyntijohtaja Esko Kiesi kertoo valaistuneita kommenttejaan naisista. Lue teksti ja loksauta alaleukasi pöydälle.
”Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksilla ja pyörillä – naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot”
Esko-kulta, minä taas toivon, että sinulla on piukea peppu ja leveät hartiat. Menetät sitä paitsi muotosi, ellei sinulla ole olkatoppauksia.
Loistavaa sissimarkkinointia Kiesiltä. Audi ei ole mahdollisesti koskaan saanut näin paljon huomiota. Kiesi on selvästi yrittänyt saada pöhinää aikaiseksi jo aiemmilla kommenteillaan. Nyt tuli nykäistyä oikeasta nilkasta…
Sami, varmasti keskustelua syntyi, mutta en usko, että se lisää myyntiä lainkaan.Monessa yrityksessä ollaan innoissaan, jos tunnettuus kasvaa tai jos nettisivuilla käy enemmän väkeä kuin yleensä. Tosiasia kuitenkin on, että jos kasvut ja kehitykset eivät vaikuta myyntiin, niillä on turha riemuita.Väittäisin, että Kiesin naiskommentit pikemminkin heikentävät myyntiä kuin lisäävät sitä.Toki jos ainoa päämäärä oli lisätä Audin (ja Kiesin) tunnettuutta, niin siinä onnistuttiin mainiosti. 🙂
Jos Kiesin aikaisemmat kommentit eivät ole tuttuja, ymmärrän mielipiteesi.Kiesi, myyntijohtajana, on selvästi pyrkinyt tekemään Audille äijämäisen auton mielikuvaa. Miehet ostavat yhä suurimman osan autoista ainakin Suomessa. Kommenteilla on selvä jatkumo.Voi tietysti olla, että nyt joku vaimo estää miehen ostoaikeen, kun miehen mielestä Audista tuli entistä houkuttelevampi ja seksikkäämpi. Uskon kuitenkin monen miehen katselevan Audia tämän pöhinän myötä enemmän sillä silmällä.Markkinointimielessä pöhinä on parempi kuin ei pöhinää lainkaan. Hyvä pöhinä tuntuu jakavan ihmiset aina kahteen leiriin. Audi kiittää osallistumisesta markkinointiin…
No mitä päätöksentekoon auton ostossa tulee, niin miehet toki ovat vielä pääosassa, tietty saman verran prosentuaalisesti päätökset tehdään yhdessä puolisoiden kesken. Aika näyttää miten kohu vaikuttaa mutta villi veikkaus ettei hetkauta suuntaan tai toiseen. Ostopäätöksissään ihminen kun on kaikkea muuta kuin rationaalinen eläin ;)-Vikara-