Tuli taas tehtyä vuoden noloin moka.

Aloitan joskus koulutukseni kyselemällä osallistujilta firman arvot. (Useimmiten osallistujat eivät muuten muista niitä.)

Kun arvot on lopulta yhdessä riivitty kasaan, niihin on helppo verrata organisaation tekstejä. Ovatko tekstit ristiriidassa vai linjassa arvojen kanssa?

Tämähän on yleensä tehokas tapa, kunhan kouluttaja ei heijasta seinälle väärän yrityksen arvoja.

Piru periköön firmat, joilla on lähes sama nimi.

6 kommenttia

  1. Onneksi olkoon, jos vuoden noloin moka on jo lusittuna tässä vaiheessa vuotta! Pahoin pelkään, että omani on vielä tulossa.

    1. 😀 Mä ilmoittelen, kun limboan seuraavan kerran. Luultavimmin teen pohjanoteeraukset kerran kuussa.

  2. Siis hetkinen. muistaako joku oikeasti firmansa arvot ulkoa? How spooky is that?

    1. Tässä kyseisessä firmassa osallistujat kyllä muistivat arvot ulkoa – siis ne oikeat arvot. Minä yritin hetken aikaa väittää vastaan, kunnes tajusin mokani.
      Olen kouluttanut 11 vuotta (en tosin läheskään joka kerralla ole kysellyt arvoja), mutta vain kahdessa firmassa ihmiset ovat osanneet arvot ulkoa. Eli spookya on.

  3. Aahh, just parasta! Mun motto on ollut jo vuosikausia: ”Julkinen nolautuminen kerran päivässä pitää mielen virkeänä”.

    1. Lohduttavaa että on kohtalotovereita. Kannattaa tsekata tämän blogin tunniste "Omat mokat". Sieltä löytyy samaa kamaa enemmänkin.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.