Olenkohan maininnut täällä blogissa, että aloitin tänä vuonna Bono Healthin hallituksessa? Bono Health kehittää tekoälyyn pohjautuvaa sovellusta, joka on virtuaalinen personal trainer: se ottaa huomioon ravinnon, unen ja kuntoilun.

Kärkituotteemme on Gamer Health -sovellus. Se on luotu ”tietokonepelaajille” (ihanan vanhanaikainen termi) eli ajantasaisemmin sanottuna e-sports-ammattilaisille ja -gamereille, jotka työkseen tai huvikseen tahkoavat läpi vaikkapa Dota 2:a, Call of Dutya, League of Legendsia, Counter-Strikea tai Fortniteä.

Ja sitten niihin uutisiin: pääsimme läpi 1. FC Kölnin ja Hype Sports Innovationin järjestämään startup-kiihdyttämöön, Spin Acceleratoriin. Olemme ensimmäinen suomalainen yritys, joka on mukana Spinissä koskaan.

Spiniin haki mukaan 124 yritystä 33 eri maasta. Gamer Health oli yksi kymmenestä mukaan valitusta, joten olemme juuri nyt iloisempia kuin 17-vuotias saatuaan erikoisluvalla ajokortin.

Mukaan valitut yritykset ovat pitkin Eurooppaa:

  • e-sports-sovellusta kehittävä Bono Health Kuopiosta
  • ravintoon keskittyvä Loewi Münchenistä
  • digitaalinen alusta Fassoo Berliinistä
  • urheiluanalytiikkayritys Betegy Varsovasta
  • fanien sitouttamiseen tähtäävä Filmily Devonista
  • fanien sitouttamiseen tähtäävä SkillCorner Pariisista
  • mobiilia ja puettavaa teknologiaa kehittävä OnTracks Marseillesta
  • fanien sitouttamiseen tähtäävä Captn Berliinistä
  • e-sports-yritys Defrey Customizing Unterwellenbornista
  • puettavaa teknologiaa kehittävä Armony Lontoosta

Jumankekka, miten upeassa porukassa olemme. Kiihdyttämön tavoitteena on auttaa asiantuntijoiden ja rahoittajien avulla mukaan päässeet yritykset siivilleen. Meidän tavoitteenammehan Bono Healthissa on vähintäänkin maailmanvalloitus, kansainvälinen kiltteys ja se, että minä pystyisin katsomaan pelejä lirauttamatta jännityksestä housuihini.

Itse näen, että Gamer Healthilla on kaksi vahvaa myyntivalttia.

Ensinnäkin pidämme tietenkin huolta pelaajien terveydestä. Sovelluksemme huolehtii, että gamerit saavat tarpeeksi unta, tarpeeksi liikuntaa ja oikeanlaista ruokaa.

Toinen iso hyöty on se, että me parannamme pelialan imagoa suuren yleisön silmissä. Monen e-sports-tiimin on vaikea saada sponsoreita, jos on riskinä, että nuoren pelaajan kunto romahtaa liiasta pelaamisesta. Gamer Health auttaa pelaajia rakentamaan itselleen terveellisen arjen, jolloin he saavat parempia pelituloksia – eikä sponsoreiden tarvitse pelätä yhteistyökumppaneidensa nääntyvän ylenpalttisesta pelaamisesta.

Kyllä kuulkaa Hämeenlinnan-tyttö on ny liäkeissä.

2 kommenttia

  1. Moikka Katleena,

    Tozi Magee judu! Mutta, mittaako teidän applikaatio myös jollain tavalla tuota pelaajien vireystilaa? Vai rakentuuko tuo softan data algoritmien varaan? Mielenkiintoista, koska meillä mietitään juuri siis puettavan elektroniikan mahdollisuuksia ja siihen liittyen on nyt jonkinmoinen pöhinä käynnissä, yhtenä mahdollisena kärkenä nimenomaan e-urheilun mahdollisuudet. 🙂

    1. Mahtavaa että teette puettavaa elektroniikkaa. Mä kysyin täsmällistä vastausta meidän CEO-Timolta, joka vastasi näin:

      ”Gamer Health ottaa tällä hetkellä datan Google Fit- ja Apple Health -ympäristöistä. Jos siellä on esim. unidataa, me saadaan se kyllä talteen. Lisäksi meillä on omat algoritmit, joilla voin tehdä analyysiä esim. unen määrän, peliajan, vapaa-ajan ja liikunnan määrän välillä. Vaihtoehtoja on, ja voidaan tehdä rajapinta mihin tahansa härveliin tai fitness-kolkkeeseen, jos siihen vain on speksit ja pääsy. Puettava elektroniikka ja siitä esim. HRV, HR, hien määrä ja miksei varmaan BB, niin sais jo vaikka mitä aikaan.”

Kommentointi on suljettu.