Varasin meilillä katsastusaikaa laina-asuntovaunulle (tausta aiemmassa postauksessa). Ohessa on kysymykseni:
Näistä olisi ehkä saanut yhdistettyä hyvän vastauksen. Keräänpä huomioni yhteen:
K1-katsastajat
Minua ottaa henkilökohtaiseen pannuuni, jos joku ei allekirjoita meiliään. Olisin ehdottomasti kaivannut K1-katsastajilta jonkin ihmisen nimen viestin loppuun.
Lisäksi minulle törkätään valmiiksi varattu aika ilman mitään kysymyksiä. Olisi kuitenkin ollut kohteliasta vielä varmistaa, sopiiko juuri tuo kellonaika minulle. Lisäksi viestistä puuttuivat toimintaohjeet: Pitääkö minun vielä vahvistaa ajanvaraus? Ketä pyydän puhelimeen, jos aikaa pitää siirtää?
Lyhyys ja nimettömyys on harvoin kohteliasta.
Olisin ollut äärettömän iloinen tämäntyyppisestä vastauksesta:
Toi Kaus on ihan kipee. Miten kukaan saa tollasta tekstiä aikaiseksi?
Nyt osuu kyllä blogisi otsikko juuri kohdilleen: Ei oo totta!On käsittämätöntä heittää suoraan varattu aika vastaukseksi kyselyyn. Toinen vastaus on tosiaan vielä kummallisempi. Mutta kokemukseni on, että ihmiset eivät kaiken kaikkiaan aina oivalla, mitä kirjoittavat. Antti Asiakaspalvelija on kovasti yrittänyt olla kohtelias, mutta… kun ei pelkkä kohteliaisuus riitä. Ja tuo on muuten ihan tyypillistä, että oikea teitittelytaito on monilla hakusassa. Kun sitä teitittelyä kuitenkin yritetään käyttää, meneekin sitten varmasti jossain kohdin metsään. Sitä paitsi viestiin vastanneen olisi sinun viestistäsi pitänyt osata lukea, että sinua voi huoletta sinutella. Olithan allekirjoittanut viestin etunimelläsi ja tervehdyskin oli varsin epämuodollinen.
Kiitos kommenteista! Olemme juuri todistaneet, että katsastusasemien työntekijöiden valintakriteereihin ei kuulu asiakaspalvelu- saati kirjoitustaidot.En käyttänyt kummankaan aseman palveluita, vaan vaunu on yhä katsastamatta. 🙂 Ehkä hoidan asian joskus syksyllä.