Kas vain, sain kivat tarjoukset LRF-medialta kotiini pyytämättä. Ohessa pieni yleiskuva tarjouksista:

Jännä juttu: ne näyttävät ihan laskuilta, mutta yläkulmassa lukee TARJOUS. Niiden on tietenkin oltava tarjouksia senkin takia, että en ole tilannut kyseisiä lehtiä.

Saateteksti on houkutteleva:

Ihanaa, ainutlaatuinen erikoistarjous! Mutta onko tuo kesto- vai pätkätilaus?

No eihän sitä sanota suoraan, mutta kestolta vaikuttaa. Päättelen sen tuosta "jakso"-sanan maininnasta.

Mitä tässä markkinoinnissa meni pieleen?

a) Markkinointi on harhaanjohtavaa, jos tarjous näyttää laskulta.

b) Tarjous pitää lähettää vain, jos asiakas sitä pyytää. Niitä ei lähetetä kalastelumetodilla.

c) Jos ihminen tilaa lehden, hänen on tiedettävä, onko kyseessä kesto- vai pätkätilaus.

Homma siis meni alta riman ja pahasti. En taatusti tilaa Maalaisunelmaa saati Toivekoti & puutarhaa. Kuinkahan moni harhautuu luulemaan tarjouksia laskuiksi ja maksaa ne vahingossa?

PS. Maalaisunelma yritti huijata minua jo kaksi vuotta sitten, joten he eivät ole ensi kertaa kalastelemassa kielletyillä vesillä.

13 kommenttia

  1. Kiitos taas Katleena, pistin varoituksen jakoon. On se kumma ettei kuluttajansuoja puutu näihin…

    1. Hyvähyvä, kiertoon vaan! Laitoin asiasta tietoa myös kuluttajavirastoon.

  2. Vähän menee sivupalkin puolelle tämä kommentti, mutta tunnen voimakasta vetoa sen kirjoittamiseen. Perustettiin poikain kanssa bändi teinivuosina ja sen nimeksi tuli LRF. Akronyymi edusti termiä Last Real Fart. Se tuntui kovasti hauskalta siihen aikaan.

    1. Mä olen *aivan* varma, että kyseisen lehtipuljun nimi tulee juuri noista sanoista. Ainakin toimintatapa heijastelee tuon tyyppistä ajattelua.

      Haasta ne oikeuteen tavaramerkkirikkomuksesta. 😀

  3. Minusta nuo lehdet on Suomen parhaat sisustuslehdet – ei ole mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin. Kaikki on toiminut hienosti. Ennen laskun-tapaiset kirjeet kuin soittelevat lehtikauppiaat. Kirjeessä näet selvästi mitä saat ja koska.

    Kyllähän tuosta selvästi näkee, että kyseessä on viiden numeron määräaikaistilaus (jakso numero se ja se numeroon se ja se), vaikka sitä ei siinä ei erikseen sitä määräaikaistekstiä luekaan.

    Suomalaiset on vaan niin tottuneita, että lehtifirmat huijaa, että asianmukaisesti toimiva saa syyt niskoilleen. Muissa firmoissahan asia esitetään siten, että vaikuttaa että lehti olisi määräaikainen vaikka kesto olisikin.

    Tuliko saatekirjeiden mukana näytelehteä? Sillä samalla tavallahan ne muutkin firmat toimii.. minusta tuo on kätevämpi noin, kun voi halutessaan maksaa tilauksen heti eli tilaus alkaa nopeammin kuin että postittaisi ensin tilauskaavakkeen ja odottaisi, että tilaus tulee voimaan.

    1. Höpönlöpöä.

      Jos tarjous näyttää laskulta, se on petos. Poliisiasia. Piste. Perkele.

      Oli tarjous miten hyvä tahansa, pitää molempien osapuolten tietää, mistä on kyse. Pienellä tekstillä laitetut ehdot on just sitä. Niin, sitä.

      1. Bmoa, yleensä poistan kirosanoilla höystetyt kommentit, mutta tuo ei ollut kovin vakava tapaus. 🙂
        Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Laskun näköinen tarjous on laiton. Joku voi maksaa sen vahingossa, ja sehän juuri on huijaavan markinoinnin tarkoitus.

        1. Olisin voinut käyttää huutomerkkiäkin. Sitä kuuluu käyttää yhtä säästeliäästi kuin kirosanojakin. Tuo p-sana tuli varmaan samalla vauhdilla kun käytin sitä omassa blogissanikin eka kertaa. Jos sama tahti jatkuu, postauksistani 4% sisältää voimasanoja.

          Käytän tässä tilaisuuden kiittää sinua, Katleena. Blogisi innoitti minua aloittamaan omani.

          1. Bmoa, ilo olla innoitukseksi.
            Kiitos että jaksat kommentoida aktiivisesti. Tykkään kovasti tyylistäsi.

    2. Samaa mieltä kanssasi että ovat ehdottomasti suomen parhaita sisustuslehtiä. Aion jatkossakin tilata näitä määräaikaispätkiä!

      1. Hyvä että tykkäät lehdistä.
        Itse en pitänyt niiden harjoittamasta laittomasta markkinoinnista. Toivottavasti kyseiset lehdet käyttävät nykyään laillisia keinoja.

      2. Yrititkö olla ironinen? Ei oikein onnistunut…..

        Vai oletko noiden lehtien markkinointi päällikkö ja haluat saada liitettyä niihin positiivisia Google- tuloksia? 😉

        1. Voi tosiaan olla, että Carita halusi saada positiivisia Google-tuloksia. Kommentti oli sen verran lyhyt ja perustelematon.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.