Asiakaskokemus-kirja tuli tänään painosta. Jee!

Kirjahan on ilman muuta enemmän kirjoittajakollegani Janne Löytänän osaamista, mutta näkyy siinä minunkin kädenjälkeni – tietenkin eniten sosiaalista mediaa koskevassa luvussa.

Kannen idea tunnekokemuksista sattuu olemaan minun, ja siihen liittyy hauska tarina neljästä Jannesta:

Olimme kehitelleet jo aiemmin Jääskeläisen Jannen kanssa tällaista kasvokokoelmaideaa erääseen toiseen kirjaprojektiin, Nörtin esiintymisoppaaseen. Esiintymisopas ilmestyy kuitenkin vasta vuodenvaihteen jälkeen – ja toisaalta tunnekokemuksia ilmentävä kansi sopi paremmin Asiakaskokemus-kirjaan. Niinpä idea pääsi tämän juuri ilmestyneen opuksen kanteen.

Ajatuksenamme oli, että Löytänän Janne ja minä laitamme kasvojen sekaan myös omat kuvamme. Ja siellähän ne ovat.

Graafikko teki ekan kansiversion kuvapankin kuvista, mutta ne olivat hieman liian epäsuomalaisia ja ehkä "kuvapankkimaisia". Kirjailijoiden pärstät erottuivat kuvapankkiotoksista turhan selkeästi.

Niinpä pyysin apuun valokuvaajakaverini Janne Laaksosen, joka raahasi kuvauskamppeensa olohuoneeseemme. Kirjahyllyn eteen venytettiin lakana ja studiolamput viritettiin paikalleen.

Kutsuin kavereitani käymään ja istutimme heitä vuorotellen kuvattavaksi. Niinpä kannessa on nyt 11 kuvapankkimallia, 2 kirjailijaa ja 7 viatonta uhria, jotka pakotettiin poseeraamaan lakanaa vasten.

Kuka oli tarinan neljäs Janne? Hän on yksi kanteen päässeistä kavereistani: Janne ihmettelee saamaansa kokemusta toisen kuvarivin viimeisenä.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.