4 kommenttia

  1. Paikallislehden harrastajateatterista kertovan jutun kuvatekstinä oli: lihava nainen oikealla on N.N.

    Toimittaja oli tainnut laittaa itselleen muistiin kuvissa esiintyvien henkilöiden nimiä..

    1. Voi ei. Mahtoi toimittajaa nolottaa.

      Aikanaan kun tein toimittajan hommia, hahmottelin aina haastattelulehtiööni haastateltavista nopeat luonnokset (käytännössä karikatyyrit), joihin sijoitin haastateltavien nimet. Joskus joku haastateltavista näki muistiinpanoni ja naureskeli, kun olin piirtänyt hänet varsin isonenäisenä.

  2. Siilivertaus oli osuva ja hauska!
    Siiliin törmäsin äskettäin myös Citydeal-nimisessä palvelussa, jossa vastaanottajan (tässä tapauksessa siis minun ja olettaakseni muutaman tuhannen muunkin henkilön) sähköpostiin tulee päivittäin pari tarjousta edullisista tai ”edullisista” tuotteista, palveluista ja harrasteista. Nämä tarjoukset on nimetty ja lueteltu tyypin mukaan, yleensä tyyliin: ”Ruoka: Aasialaisen keittiön uutuusherkut” tai ”Shoppailu: Energiaa ja virtaa kodin pikkukoneille” jne. Erään päivän ensimmäisen tarjouksen kohdalla lukikin virkistävästi:

    ”vaihtakaa tääki sitte jos kopioitte, senkin mokomat”

    Jaksoi naurattaa. Näihin törmää kyllä ihan liian harvoin, lehdissä tosiaan joskus. Ovat yleensä lehdenlukemisen kohokohtia.
    Kiitos hyvästä blogista ja onnea rekisteröidyistä tavaramerkeistä!

    1. Nina, kiitos kommentista ja anteeksi hidas vastaukseni. Jostain syystä kommenttisi oli lipsunut silmieni ohi. Pahus.
      Citydeal-esimerkki oli huvittava kuvaus nykyajan copy-paste-sisällöistä. Kaikki menee läpi, kunhan vain kehtaa kokeilla.
      Kiitos myös tavaramerkkionnitteluista. Sitä jotenkin tulee vakiintunut ja virallinen olo, kun rekisteröi tavaramerkin. 🙂

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.