Ostin Jyväskylän-reissullani uuden laukun 31. elokuuta. Kassi pahalainen hajosi tällä viikolla.
Onneksi huomenna on uusi Jyväskylän-keikka, joten pääsen palauttamaan laukun.
Twitterissä Timo Muttonen ennakoi, että reklamointi ei tule menemään hyvin.
Timon ansiosta keksin tehdä reklamaatiobingon. Sen avulla reklamoinnista tulee hauska ja piristävä kokemus:
Eikös tämä nyt ole sitä pelillistämistä, jota niin paljon kehutaan?
On (pelillistämistä siis). Yrityksellehän tuo on pelin se versio, missä asiakkaasta tehdään flipperinkuula, jota sinkoillaan ympäriinsä pitkin organisaatiota… 😉
(http://ltiilika.wordpress.com/2013/04/09/asiakkuuden-pelillistaminen/)
Kuultu maihareista, joiden saumat repesivät muutamassa viikossa:
”Oletko sä kiskonut näitä varresta jalkaan?”
Menee bingossa kohtaan ”pitäisi kohdella varovaisemmin”.
Ilmeisesti on olemassa erillinen maiharinkiskontalaite, johon kenkä pitää asettaa. Sinun olisi kai pitänyt ostaa sekin. Vain maallikot kiskovat kenkiä varresta jalkaansa. 😀
Yksi parhaimpia kuulemiani selityksiä koski vatupassia, joka näytti väärin. Myyjä totesi minulle:”Jos haluat vatupassin, joka näyttää oikein, pitää hintaan laittaa ykkönen eteen.” (markka-aikaa) Ilmeisesti oli ihan oikein myydä vinksalleen mittaavia vatupasseja? Suostui silti palautukseen. Eihän moisen kommentin jälkeen vaihto toiseen samanlaiseen tullut kysymykseen.
Muhahhaa, tuo menee kategoriaan ”Kato ei nää nykyään kestä”. Tämän logiikan mukaan tavaroiden ostaminen on kivaa ja tärkeää ihan sinällään, eikä niitä edes kuulu käyttää.
Entä mihin tämä menisi? Ostin YSL:n kynsilakan, joka viiruuntui välittömästi kynsissä. Menin reklamoimaan. Vastaus oli, että ”sinulla on kuule liian kuperat kynnet tähän kynsilakkaan”.
Aino, loistava kommentti! Tuo menee ilman muuta kategoriaan ”No tohon tarkoitukseen sä olet kyllä ostanut väärän mallin”.
Kyllähän kaikkien kuperakyntisten pitää tietää, että heille on omat kynsilakkansa. 😀
Minä reklamoin Libressen uutuussiteistä, joissa liimapinta ei pitänyt ollenkaan. Vastaukseksi sain opastuksen siitä, miten side pitää liimata pikkuhousuihin.
Muhahaaa! Siinä on jo viety yksityiskohtainen opastaminen loukkaavaksi opastamiseksi.
”Siis sun pitää laittaa tämä liimapinta ALApuolelle, ei niin kuin päin p….”
Olisin halunnut nähdä Venlan ilmeen. 😀
Reklamoin eilen COSin myymälässä vaatteista, joihin oli vähäisen käytön jälkeen tullut reikiä. Hämmästykseni teki minut sanattomaksi -harvinaista minulle- kun myyjä/myymälänhoitaja kertoi, että niin käy kun vaatteita käytetään. Nimittäin:
– neule oli saanut 4pientä reikää ”vyön soljen kohdalle”, näethän itsekin”
– t-paita oli ”niin ohutta materiaalia” että ”toki siihen tulee käytön myötä reikiä” , ja
– verryttelyhousut, joissa ekan pesun jälkeen oli sauman vieressä reikä olivat ”varmaankin tarttuneet johonkin, niinhän siinä helposti silloin käy”.
Lopputulokseksi housut vaihdettiin vastaavaan toiseen housupariin mutta muita vaatteita ei.
Nyt tiedän, että COSin vaatteiden ei kuulu kestää, reiät 0-3 pesun jälkeen ovat asiakkaan omaa syytä ja ”COS tutkii tarkkaan kaikki reklamaatiot”.
Normaalisti en enää palaisi siihen putiikkiin, mutta kun pidän sen tyylistä, malleista ja väreistä. Arggh!
MayKay, kiitos kommentista!
Vaihda ihmeessä vaatekauppaa. Tuollaista asiakaspalvelua ei saa palkita ostamalla lisää. Löydät aivan taatusti netistä muita firmoja, joilla on samantyyppinen valikoima. (Ja muista antaa palautetta suoraan COSille huonosta palvelusta.)
Reklamoisin siitä, että bingon kuva ei näy.
Apa, olen pahoillani että bingon kuva ei ole näkynyt. Mitä selainta käytät? Itselläni näkyy sekä Firefoxilla että Safarilla, ja myös iPhone näyttää kuvan.
(Eikun pahus, minun olisi tietenkin pitänyt sanoa, että ”oletkohan käyttänyt selaintasi oikein?” sekä ”katsoitko varmasti tarpeeksi tarkasti?”)
Tiedetäänkö jo laukun lopullinen kohtalo?
Apua, anteeksi etten ole kertonut siitä! Minulta on jo kolme ihmistä kysynyt asiaa kasvokkain.
Itse asiassa tilanne ratkesi sillä, että halusin vaihtaa laukun kallimpaan ja maksaa tietenkin välirahan. En nimittäin enää luottanut halpaan ja hajonneeseen malliin. Tämän vuoksi palautustani ei edes epäilty eikä kuittiakaan juuri vilkaistu, koska kannoin kassaan satasen lisää. 😀
Tilanne ei siis mahdollistanut objektiivista reklamaatioanalyysiä. (Eli -bingoa.)