Kesällä tapasin Kauppakamarin kustannuspäällikön AP Hulkon. Hän kertoi, että lukijat toivovat jatkuvasti konkreettisia kirjoja, joissa on aitoja tapausesimerkkejä Suomessa toimivista yrityksistä.
Niinpä ideoimme yhdessä 50K-sarjan, jonka jokaisessa osassa puidaan 50 keissiä tietystä aihepiiristä.
Sarjan ensimmäinen osa ilmestyy joulukuussa, ja sen nimi on 50 keissiä asiakaspalvelusta. Seuraava osa on 50 keissiä palkitsemisesta ja motivaatiosta.
Olen aika innoissani, koska ensimmäisen kirjan ennakkomyynti on ollut yllättävän suurta. Nopeimmat kirjakauppaketjut tekivät ennakkovarauksensa jo silloin, kun kirjasta oli tiedossa vasta nimi – sen sijaan kantta, nettiesittelyä saati markkinointitekstiäkään ei ollut vielä olemassakaan. Nyt myynnissä mennään jo kolminumeroisissa luvuissa, vaikka markkinointia ei ole oikein edes aloitettu ja käsiskin on luonnollisesti vasta aluillaan.
AP siis tiesi oikein: käytännön kokemuksille on kysyntää.
Hyvä Katleena, voima on käytännön esimerkeissä ja monipuolisessa keissin esilletuonnissa. Niin hyvät kuin huonot puolet!
Jani, naulan kantaan!
Hienoa, tämähän tuli kuin tilauksesta. Juuri olen miettinyt, että jonkun tulisi kirjoittaa suomeksi tosielämän keissejä käytettävyydestä.
– 50 keissiä käytettävyydestä
tai
– 50 keissiä käyttäjäkeskeisestä tuotekehityksestä
Mikä nyt olisikaan kansantajuisin otsikko, niin toivon, että nostatte sen listalle nurkkapöytäkeskusteluissa (joissa todelliset päätökset tehdään).
Tuumas, kiitos vinkistä! Kerron ideastasi Kauppakamarille seuraavassa palaverissa.
Jos kirja käsittelee käytettävyyttä, silloin tarvitsen siihen kirjoittajaparin. Olemme nimittäin ajatelleet Kauppakamarin kanssa, että 50K-sarja voi käsitellä paljon muutakin kuin viestintää. Heti kun aihe menee oman osaamiseni ulkopuolelle, otamme toisen kirjoittajan mukaan.