Vain naisilla on oikeus kampanjoida rintasyöpää vastaan

Jee miten ihkuu! Iha kohta alkaa superhyödylline FB-kamppis rintasyövästä. Tällä kertaa me naiset tehää tällänen statuspäivitys:

I am going to Australia for 22 months.

Eikä me naiset paljasteta sitä miehille vaan tehää mystisii statuspäivityksii! Kyllä ne ihmettelee! Me naiset ollaa nii tiedostavii. Ja aikuisii. Tää taatusti auttaa rintasyöpäpotilaita, tää tiedostaminen.

Ja mun FB-status vaikuttaa niinku ihan taatusti siihen et rintasyöpäpotilaille kerätää enemmän rahaa ja ihan varppina kaikki muistaa nyt tunnustella tissinsä läpi. Siis tää on paljo hyödyllisempää ku esim laittaa ite rahaa niille potilaille.

Ja siis oleellista on se ettei miehille kerrota. Koska me eletään yhä siinä ekaluokkalaisten maailmassa että hihii, tehdään pojille kiusaa. Ja kyllä me osataanki! Mä oon ihan varma, että aikunen mies halkee uteliaisuudesta ku se näkee näin mieltäkutkuttavii statuspäivityksii. Se ei varmaa kykene miettii mitää muuta koko viikkona! Hah!

Ja tää sukupuolten erotteluhan on tosi relevanttii, koska miehet ei kuitenkaa ymmärrä mitä on sairastaa rintasyöpä. Ei niitten kande siihen kamppikseen osallistuu. Rintasyöpähä vaa iskee rakkaimpii kuten vaimoon, siskoon, äitiin ja tyttäreen, mut ittee se ei haittaa ollenkaa.

Joten kyl tää on ihan vaa meidän naisten juttu tää rintasyöpä.

 

7 kommenttia

  1. Katleena Kortesuo #1

    Ja vielä tarkennuksena tämän postauksen lukijoille: myös minun mielestäni on tärkeää kerätä rahaa syöpäpotilaille, ehkäistä syöpätauteja ja herättää tietoisuutta.

    Aikuinen ihminen ei kuitenkaan kampanjoi kymmenvuotiaiden tasolla olevilla ”hihii, ei kerrota pojille” -statuspäivityksillä. On parempiakin keinoja.

  2. Keke #2

    Kukahan näitä keksii ja mikä on se logiikka ajatuksen taustalla? Sivuhuomautuksena, rintasyöpä saattaa iskeä mieheenkin. Ettei jää epäselvää. :)

    • Veera Kauppila #3

      Totta tämä. Esim. mulla oli kymmenkertainen riski sairastua rintasyöpään kun olin vielä mies. Nyt enää en tiedä kuinka tasoihin olen päässyt biologisten naisten kanssa.

  3. Annukka #4

    Meininki kuvaa hyvin ajan henkeä: tärkeää ei ole se mitä voisit tehdä (=lahjoittaa vaikka rahaa), vaan se että kaikki kaverit varmasti tietävät että kampanjoit jonkin hyvän asian puolesta. On hirveän kivaa kun voi tuntea itsensä hyväksi ihmiseksi tekemättä yhtään mitään konkreettista.

  4. Pietari Keskinen #5

    Sen verran on pakko puolustaa tätä kampanjaa, että taudeista nimenomaa rintasyöpä on sellainen, josta kannattaa ihan vaan levittää tietoakin, vaikka sitten tällaisella tempauksella. Sen voi havaita varsin helposti itse tunnustelemalla, ja aikaisessa vaiheessa se on myös melko hyvin hoidettavissa. Niinpä väitänkin, että mitä enemmän naiset ajattelevat rintasyöpää, sitä enemmän he tunnustelevat rintojaan, ja sitä enemmän syöpiä löytyy sellaisessa vaiheessa, jossa sairauden voittaminen on vielä mahdollista.

    Tämä sama pätee miesten kohdalla erityisesti kivessyöpään. Rintasyövästä onneksi onkin aika hyvin kaikenlaista kamppista käynnistä, mutta kuka kehottaisi miehiä kourimaan pallejaan terveyden nimissä? ;)

  5. Timo Koo #6

    Tärkeitä asioita kampanjoitavaksi kieltämättä, mutta mainittu kampanjointityyli on siitä huono, että kukaan ei oikein tiedä mistä kampanjoidaan.

  6. Jarmo #7

    Miehet tekivät muuten tämän paljon tyylikkäämmin, eli käynnistivät movemberin.

    Tietyllä tavalla kyllä klikkaamalla tehtävä ”vaikuttaminen” on nykyajan syöpä. Ellei sitä sitten halua nähdä sillä tavalla, että perehtymättömät keskittyvät siihen ja jättävät oikean vaikuttamisen siihen perehtyneille. Mikä voi näkökulmasta riippuen olla hyvä tai huono asia.

Kommentoi

Kommentointiohjeet »

Ei oo totta -blogin kommentointiohjeet

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.