Varoitus: Tämä postaus on sekalainen kooste kolmesta kiinnostavasta huomiosta maanantaipäivältä. Mitään yhdistävää tekijää ei ole havaittavissa.

Huomio 1:

Löysin Loippari-blogin Jannen loistavan esimerkin ”tosielämän hakukoneoptimoinnista” Marko Polojärven blogin kommenttipalstalta. Jannen toukokuinen tilitys oli niin upea, että siteeraan sen tähän:

– – Voit itekin ottaa selvää kun menet St. Pauli:lle tai vastaavalle. Sitten vain hakukoneoptimoit katuja edestakaisin tai käytät hyviä hakusanoja johonkin ihmiseen. Kun löytyy sellainen paikka, missä ikkunateippaukset on hoidettu mattamustalla spraylla, eikä missään oo edes lafkan nimee ja raskas rock tunkeutuu jalkakäytävälle – siellä on menossa internet-markkinointi -seminaari. Sieltä kun haet hyviä vinkkejä hakukoneoptimointiin ja internet-markkinointiin niin tulet painaneeksi hae-napin sijaan kokeilen onneani -nappia ja voit herätä eri paikasta mihin menit nukkumaan, mutta konversioprosentti on hyvä. Sitä voi sitten kotona harrasta analytiikkaa parhailla metodeilla niiden vähien statistiikkojen kanssa, joita on kassalla työntänyt taskuun kun on tilannut taas vähän kotisivuja, konsultointia ja internet-markkinointia. – –

Taidatkos sen paremmin sanoa.

Huomio 2:

Tämä huomio on puhdasta Katin hännän nostamista. Uusi asiakkaani sanoi nimittäin maanantaina seuraavaa:

Meillä on käynyt valmentamassa [lisää tähän tunnetun valmentaja-konsultin nimi] sekä [lisää tähän toisen erittäin tunnetun kirjoittaja-konsultin nimi]. Sinä olit ehdottomasti parempi kuin kumpikaan niistä hepuista.

Tämä kommentti oli Todella Iso Juttu, koska kyseisten gurujen rinnalla olen suhteellisen nuori – ja suhteellisen naispuolinen. Yritin olla mahdollisimman vaatimattoman näköinen, joten toivottavasti en läähättänyt liiaksi kehujen jälkeen.

Huomio 3:

Sain maanantaina tekstiviestin:

Avunpyyntö Hämeenlinnan veripalvelusta! Tarvitsemme sinun ryhmäsi luovuttajia tiistaina 9.6. klo 12-15 plasmavalmisteita varten. Tervetuloa! T.SPR Veripalvelu

Voiko olla enää parempaa markkinointiviestiä? Siinä oli selkeä tarve, huomiota herättävä aloitus ja konkreettinen ohje. Menen ilman muuta.

Kaiken kaikkiaan maanantai oli hyvä päivä: huumoria, kehuja sekä avunpyyntö, johon on helppo vastata.

Löytyihän se yhdistävä tekijä.

3 kommenttia

  1. Kiitän ja kumarran saamastani huomiosta (myös tuosta oikeasta alanurkasta). Tuossa siteeraamassasi kommentissa oli kyse siitä, että kun toisen blogissa puhuu puutaheinää niin voi ainakin antaa vastineeksi arvokasta hakusanamateriaalia hakukoneita ajatellen. Vähän sama jos kirjoittaisin tähän: liikkeenjohdon konsultointia 🙂

  2. Kiitos myös tuosta! :)Se Markolle kirjoittamasi kommentti oli paitsi hakukoneystävällinen, myös äärimmäisen hauska. Pidin erityisesti siitä Kokeilen onneani -napista.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.