Asiakaskokemus on kuuma sana. Sen tiimoilta myös Sponda yrittää parhaansa:
Vision mukaisen aseman saavuttamiseksi ja asiakaskokemuksen systemaattiseksi parantamiseksi Sponda perusti vuonna 2011 asiakaskokemuksen kehittämiseen keskittyvän Customer Experience Management (CEM) -toiminnon. [- -] Asiakaskokemuksen kehittämisen kautta Sponda toteuttaa brändilupaustaan olla alansa luotettavin ja osaavin yritys, joka tarjoaa asiakkaan liiketoiminnalle parhaan mahdollisen toimintaympäristön ja markkinoiden toimivimman asiakassuhteen.
Vaikuttaa siltä, että Spondan johtoryhmä on löytänyt jonkin asiakaskokemusta käsittelevän artikkelin, jota kollegat ovat peukuttaneet runsaasti. Artikkelista on selvästikin kopioitu muutama mantra.
Teksti on kulunutta, hengetöntä taloustahmaa, jota jokainen korporaatiolisko osaa tuottaa napista painamalla.
Surkeinta on, että Sponda väittää olevansa innovatiivinen:
Spondan tärkeimmät arvot ovat innovatiivisuus, ammattitaito ja luotettavuus. Nämä arvot ovat jatkuvasti läsnä spondalaisten arkipäivässä, siinä kuinka käyttäydymme asiakkaitamme ja toisiamme kohtaan.
Jos Spondan hiutunut bisnesslangi on innovatiivisuutta ja ammattitaitoa, niin minä olen sirkustirehtööri.
Minun on toki helppo lällätellä täältä sivusta. Kannan kuitenkin korteni kasaan ja ehdotan korjausta Spondalle:
Haluamme olla asiakkaan ensimmäinen valinta. Niinpä meidän pitää parantaa asiakaskokemusta. Tämän vuoksi perustimme vuonna 2011 Customer Experience Management -toiminnon, jonka tavoitteena on kehittää asiakaskokemusta. [- -] Haluamme tehdä tämän kaiken, koska vain sen ansiosta meistä tulee alan luotettavin ja osaavin yritys. Tahdomme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset toimitilat ja markkinoiden sujuvimman palvelun.
Saa käyttää ilmaiseksi.