7 kommenttia

  1. Ei voi syyttää. Etenkin "sinäkin" viittaisi siihen, että tämä lähettäjä osaa myyvät uutiskirjeet. Ilmeistä on, ettei todellakaan osaa. Voisi kuvitella huumoriksi, mutta tuskin on.

  2. Jaani, kiitos kommentista!Myös myyntimeilin sisältö oli onneton. Kyseessä oli ruotsalainen firma, joka oli vain käännättänyt kirjeensä suomeksi. Lopussa todettiin "Valitettavasti emme ymmärrä suomea, mutta voit mieluusti kirjoittaa meille ruotsiksi tai englanniksi."Ei kovin lupaavaa.

  3. Ei voi sanoa muuta kuin LOL tai OMG.Itsekin tulee pelattua meilimarkkinoinnin kanssa vähintään viikottain b2b-myynnin parissa ja jos tuon kaltaista lähestymistä mietittäisiin mitä nuo lainit ovat, niin firma ois paketissa parissa päivässä.Mutta omalla tavallaan nämä on jopa hellyyttäviä (vai säälittäviä) ; Ruåttalainen firma on lähtenyt laajentamaan kotimaassaan varmastikin hyvin menestyvää (?!) toimintaansa ja kääntäjäparka on pilannut koko homman.

  4. Sain saman, mutten edes huomannut tuota kirjoitusvihrettä. Ei tosiaan vakuuttanut, vaikka itse asiassa olemme juuri tutkailleet erilaisia sähköpostimarkkinointipalveluja, joten olin jopa periaatteessa kiinnostunut aiheesta. Se, ettei viitsitä kääntää web-sivua edes osittain sen maan kielelle, johon yritetään markkinoida, oli mielestäni hieman köyhää. Tai ehkä kun katsoo jälkeä emailissa, oli se vain parempi niin.

  5. Kiitos kommenteista!Padre Tom, minäkään en tiennyt, itkeäkö vai nauraa. Otsikon perusteella luulin, että he tarjoavat koulutusta meilisuoramarkkinointiin. (Tässä vaiheessa kiemurtelin naurunsekaisesta tuskasta lattialla.) Kysymys oli kuitenkin ohjelmistosta eikä koulutuksesta, mutta eipä se kirjeen sisältö paljoa vakuuttanut.Pekka, olen samaa mieltä, että web-sivukin olisi pitänyt olla suomeksi. Eikä luulisi olevan vaikeaa palkata yksi suomea osaava myyjä-asiakaspalvelija, jos kerran Suomen markkinoita halutaan valloittaa.

  6. Tekisi mieli uskoa että tuo ruotsalaisten "myyviä uutiskirjetä" -kampanja oli vaan tehokas sissimarkkinointi-isku. No, kirotusvirheitä sattuu ja yrittämiselle pitää aina nostaa hattua.Alan toimintatavoissa on kyllä paljon parantamisen varaa, se johtuu pitkälti toimijoiden puutteellisesta osaamisesta. Tätä asiaa korjaamaan julkaisimme viime viikolla ilmaisen 42 -sivuisen Sähköpostimarkkinoijan oppaan, joka on ladattavissa osoitteesta http://www.sahkopostimarkkinointi.info/

  7. Samuli, kiitos kommentista! Kävinkin jo katsomassa oppaan Gurumarkkinointiin jätetyn vihjeen kautta. Vinkkinne tuntuivat varsin hyödylliseltä.Mieleeni tuli, että kirjoittaisin oppaalle "parin", joka opastaisi sisällöntuotantoon. Aiheina olisivat esimerkiksi se, millaisia lauserakenteita meilisuorassa kannattaa käyttää, kuinka pitkä sen on hyvä olla ja miten asiakasta kannattaa puhutella. Ehkä rustaan sellaisen pikaoppaan vielä joskus. 🙂

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.