Remontin takia jäteastiallemme tarvittaisiin ylimääräinen tyhjennys. Menenpä Lassila & Tikanojan sivuille katsomaan, kuinka tilataan yksi ekstrakeikka.
Lassila & Tikanojan nettisivut
-> Asioi
-> Jätehuolto
-> Jätehuoltopalveluiden palvelumuutos -lomake
Onpa muuten helkutin pitkä lomake yhtä tyhjennystä varten. Täytettävänä on 18 kohtaa.
Ei aavistustakaan, mikä on jäteastiamme koko. Jokin neljästä ensimmäisestä, oletan.
Tuosta taas ei saa selvää. Ehkä on parempi soittaa.
Mutta onkohan niiden asiakaspalvelu lauantaisin auki? No, nettisivuilta se selviää.
Lassila&Tikanojan nettisivut
-> Asioi
-> Yhteystiedot
Jahas. Puhelinnumeron yhteydessä ei sanota aukioloaikoja.
Soitetaan sitten. Kyllä ne kertovat, jos eivät ole auki lauantaisin. Otanpa tuon jälkimmäisen numeron.
Lassila & Tikanoja toivottaa sinut tervetulleeksi!
Jee, asiakaspalvelu on avoinna!
Tallennamme puhelut palvelumme laadun kehittämiseksi. Ole hyvä ja aloita valitsemalla yksi seuraavista:
Kiinteistöhuolto tai siivous, valitse yksi.
Jäte- tai viemärihuolto, kaksi…
Kaksi.
Valitse vielä yksi seuraavista, ja vastaamme puheluusi.
Tilaukset ja tarjouspyynnöt, valitse yksi.
Huoltopyynnöt, kaksi.
Laskutus, kolme.
Muut asiat, neljä.
Neljä. Juhuu, kohta ne vastaavat!
Hyvä asiakkaamme, Lassila & Tikanojan asiakaspalvelu on avoinna arkisin kello kahdeksasta kuuteentoista. Voit halutessasi asioida myös verkkosivuillamme osoitteessa www piste lassila viiva tikanoja…
Jahas. Tuli äkillinen tarve blogata.
Ai herran pieksut sentään että olipa pöllösti suunniteltu puhelinpalvelu.
Näitä valikoita on monella yrityksellä käytössä. Tosin olisi ollut kiva, että aukioloaikojen ulkopuolella asiakas ei joutuisi valikkokaruselliin.
Sitä juuri tarkoitin, aukiolon ulkopuolella asiasta pitäisi ilmoittaa heti, eikä viedä valikoiden syövereihin.
Ei pidä paikkaansa. Asiakaspalvelu toimii kyllä 24/7. Pakko oli oikein testata ja hyvin pääsi läpi näin lauantainakin.
Jonte, ehkä soitit toiseen numeroon kuin minä. Minulle kävi tismalleen noin kuten sanoin – ja koetin tuohon numeroon soittoa kuudesti.
Alle tunti postauksen jälkeen Lassila & Tikanoja korjasi aukioloajat nettiin. He tiedottivat asiasta Twitterissä: https://twitter.com/lassilatikanoja/status/632457733833404416
Nyt nettisivuilla lukee, että aspa on auki ma-pe klo 8-16: http://www.lassila-tikanoja.fi/asioi/yhteystiedot/
Asiakaspalvelu on myös iltaisin ja viikonloppuisin auki. Etkö tosiaan päässyt läpi? Kirjoituksestasi jää käsitys, että puheluun ei vastata.
Puheluun ei nimenomaan vastattu. En olisi postannut aiheesta, jos olisin saanut vastauksen.
Pikkuisen heräsi (taatusti perätön) epäilys että tätä kommentoineet Jonte ja/tai Paula olisivat kyseisen firman duunareita tai ainakin sukua… 😉
Minä taas epäilen, että Jonte ja Paula ovat trolleja, jotka ovat löytäneet sivuilleni MV-lehden linkityksen kautta. Hehän väittävät anonyymeinä jotain, jolle ei ole mitään todisteita. Minä taas pystyin todistamaan väitteeni todenperäisyyden, koska L&T vastasi reklamaatiooni Twitterissä.
Alussa meni metsään, koska ymmärtääkseni valitsit väärän lomakkeen. Oikeassa (Jätehuoltopalveluiden tilaus) lomakkeessa helppoja kyssäreitä ja vain 15kpl. Jätepömpelin koko löytyy ed. laskusta – oletan.
Oman logiikkani mukaan kyseessä oli muutos, ei tilaus. En voi millään asiakkaana tuntea yrityksen termejä.
On mielenkiintoista, miten ihmisten käsitteelliset mallit asioista ohjaavat ”vääriin” valintoihin. Kun ihmisellä on vaikkapa ravintolassa tai remonttifirmalta päällä ”tilaus” ja haluaa siihen pienen lisätyön, ei tehdä ”tilausta”, vaan muutos nykyiseen, eli ”palvelumuutos”.
Ja jos tilaaja miettii asiaa yksittäisenä toimeksiantona, se ei välttämättä assosioidu ”jätehuoltopalveluiden tilaukseksi”, koska jätehuoltopalvelu on jatkuva, lähes ikuinen prosessi (auton huolto on yksittäinen askare, mutta auton huoltopalvelu olisi useamman vuoden kestävä palvelukokonaisuus). Kun toivotaan ylimääräistä jätteiden sun muiden noutoa, toivotaan käsitteellisestikin vain jätteiden noutoa tai jätekuljetusta tai jotain muuta kuin jätehuoltopalvelua.
Hyvän myynnin netissä tunnusmerkkejä lienee nykymaailmassa, että se käyttää asiakaskunnan termejä, eikä jätehuolto- tai muun alan sisäisiä termejä…
MattiV, hyvin sanottu. On erikoista syyttää asiakasta ”väärästä” toiminnasta, kun yritys itse käyttää sisäisiä termejä, joiden merkitystä muut eivät tunne.
Mä tiedän yhden IT-talon jolla on maksullisessa (4,50€/min!) palvelunumerossa 24h tuki ja ilmaisessa vain 9-18. Asiakkaana en ollut kauaa, ainakaan ensimmäisen puhelinlaskun jälkeen.
Tarkistakaa astiat onko pesty , minulle on tullut lasku jäteastioitten pesusta vaikka niitä ei ole pesty..