Kuulemma kirjoihin kannattaa tehdä jatko-osia. Olen jo kehitellyt omani.
Blogimarkkinoinnin jatko-osa
Blogimarkkinointi menee painoon perjantaina, mutta ajatus jatko-osalle on mietittynä: Glögimarkkinointi. Tämän loistoidean keksi Twitterissä Cristina Andersson, joka loi myös kirjalle ytimekkään alaotsikon: "Hik".
Innostuin Cristinan ideasta niin, että loin jo Glögimarkkinoinnille takakansitekstin:
"Glögimarkkinointi. Hik." on katsaus moderniin bisneskulttuuriin erityisesti pikkujouluteknisestä näkökulmasta. Kirjan tekijät ovat tutustuneet omakohtaisesti useaan keissiin, ja he ovat uupumatta panostaneet empiirisiin tutkimuksiin.
Jostain syystä Talentum ei ottanut Glögimarkkinointia kustannusohjelmaansa.
Olen vilpittömän hämmästynyt.
Kuka vastaa -kirjan jatko-osa
Kuka vastaa -kirjan julkkariseminaari oli tänään loppuunmyyty. Niinpä opukselle on saatava jatko-osa: Kuka kastaa – opas dippaamiseen.
Sitä paitsi Kuka kastaa -kirja on helppo luoda ensimmäisen osan perusteella. Aion käyttää Wordin Korvaa-toimintoa, jolla teen seuraavat termivaihdokset:
- some > dippi
- FB > paprika
- Twitter > homejuusto
Tällä saadaan aikaiseksi varsin sujuvaa tekstiä: Dippiosaaminen syntyy vain harjoittelemalla. On muutakin dippiä kuin paprika; kannattaa kokeilla esimerkiksi homejuustoa.
Ehdotin tätä jo kirjoittajakollegalleni Liisa-Maria Patjakselle, mutta hän ei ole vielä vastannut.
Olen vilpittömän hämmästynyt.
Olen siis niin mukana, jos termimuutokseen kelpuutetaan ”Google+ > valkosipuli”.
Mahtavaa! Kyllä tästä kirja saadaan, eikä mene kuin pari päivää.
Tee itsestäsi bändi…
Kyllä! Kolmas osa on tietenkin "Tee itsestäsi handy", jossa harjoitellaan kätevyyttä ja kirveen käyttöä.
Suosittelen myös seuraavia:
-”Tee itsestäsi ständi” – messuosaston pahviseksi näköiskappaleeksi muuttuminen
-”Tee itsestäsi candy” – näin sinustakin tulee todellinen namu
-”Tee itsestäsi bändi” – näin soitat neljää instrumenttia ja bändäriä samaan aikaan
-”Tee itsestäsi Andy” – oletko aina halunnut näyttää McCoylta?
-”Tee itsestäsi Grandi” – kaikkien janoisten sankari!
Hahaa, sopis Jokapäiväisen Leivän pirtaan arvostella molemmat teokset.
”Dippi-käyttäytymistä on syytä harjoitella yrityksen sisällä palomuurin takana, mokat näkyy pienemmälle porukalle.” ”Saatteko paprika-kutsuja ihmisiltä, joita ette tunne?” ”Voiko suomalainen yritys hyötyä homejuustosta?”
Mielestäni myös Nykysuomen sanakirja pitäisi päivittää Nykysuomen hanakirjaksi, jossa vertailtaisiin hanajuomien vaikutusta horjuntaan ja lähimuistiin. (Esim. hanaolut vs. hanavesi.)