Tiedättekö mikä erottaa hyvän asiakaspalvelijan ja upean asiakaspalvelijan?

Hyvä asiakaspalvelija joutuu käymään läpi tunnista toiseen samoja tilanteita, samoja fraaseja, samoja ohjeita, ja hän kestää sen ärtymättä.

Upea asiakaspalvelija joutuu käymään läpi tunnista toiseen samoja tilanteita, samoja fraaseja, samoja ohjeita, ja hän saa jokaisen tilanteen tuntumaan ainutkertaiselta.

Olen koonnut esimerkkejä hyvistä asiakaspalvelijoista.

1) Junan ravintolakärrymyyjä

Ei meillä ole myynnissä mysliä, edelleenkään.

Hän on kertonut valikoimat jo kymmenelle ihmiselle. Minulle hän haluaa osoittaa, että tieto ei ole muuttunut mihinkään.

2) Baarimikko

No päivää sullekin!

Hän on tervehtinyt kaikkia moneen otteeseen. Nyt hän haluaa viestittää, että on tässä moikattu ihmisiä jo ihan tarpeeksi.

3) Konduktööri

Matkalippukiittimoi.

Konduktööri sanoo samat asiat kaikille jatkuvasti. Hän on ryhtynyt latelemaan kaiken putkeen kuuntelematta asiakasta, koska se on nopeampaa.

4) Ruokakaupan myyjä

Ja tuliko pankki vai luotto? *huokaus*

Myyjä toivoo, että asiakas tajuaisi itse saman tien sanoa, maksaako hän pankki- vai luottokortilla. Kun en huomannut sanoa sitä heti, myyjä esittää kysymyksensä turhautuneena.

* * *

Hyvästä upeaksi on pahuksen pitkä matka. Useimmat uupuvat kesken.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.