Firmani meililaatikot ovat Soneran hellässä huostassa. Tarvitsen pari uutta meiliosoitetta, joten kirjauduin netissä Soneran "hallintakonsoliin".

Sovellus ohjeisti minua näin:

Täytä tämä lomake halutessasi luoda tilin kirjautuaksesi käyttäjän ohjauspaneeliin ja palvelun ohjauspaneeliin etuoikeuksien ollessa mahdollistettuna. Jos haluat täyttää ennakkoon palvelun tiedot avustajaohjelmaan, valitse mallipohja.

Ihanaa. Kyllä nyt on helppoa, kun on näin selkeä opastus.

Haluatko muuten kommentoida EOT-blogin jotain postausta? Se onnistuu kätevästi näillä ohjeilla:

Täytä kommenttilomake halutessasi luoda kommentin kirjautuaksesi blogin keskusteluun ja palvelun ohjauspaneeliin etuoikeuksien ollessa mahdollistettuna. Jos haluat täyttää ennakkoon kommentin tiedot avustajaohjelmaan, valitse mallikommentti.

15 kommenttia

  1. Kommenttilaatikon yllä luki ”Kommentteja ei ole saatavilla.” – Ja aika sanattomaksi tämä vetikin.

    Ehkä me ihmiset jonain päivänä opimme lukemaan käännösautomaattien ja muiden tietoteknisten vipstaakien tuottamaa tekstiä. Oikeastaan tulee mieleen, että ovatko digitaaliset maoistit kuten Kurzweil et al. ihan tosissaan, siis he jotka ennustavat tietokoneiden olevan yhtä älykkäitä kuin ihmiset vuonna 2029 (tai jonain vuonna 20XX). Älykkyyden sijasta olisikin ehkä syytä kiinnittää huomiota tietokoneiden perustavanlaatuiseen tyhmyyteen.

    1. Juha, meillä on kiinnostava kehityskulku seurattavavamme. Yltääkö tietokoneen kielellinen taito koskaan ihmisen kielellisiin taitoihin? Vai tapahtuuko se hyvinkin pian?

      Soneralta tuli muuten Twitterissä kuittaus tähän tilitykseeni: he välittivät palautteen saman tien eteenpäin. Yritän muistaa jossain vaiheessa käydä tsekkaamassa ”hallintakonsolissa”, onko mikään muuttunut.

      1. Hei Matleena 😉

        Tulin kyselemään, hattu kourassa, sinulta vähän lisätietoja, että mistä tarkalleen ottaen toi tekstihirvitys oikein löytyy?

        Infoan täällä sitten kun toi on käännetty suomeksi 🙂

        Katja, meillä on todella paljon ohjeita sivuillamme, ja onhan siinä työmaata pitää niitä ajan tasalla. Ei ole muuten pitkä aika, kun yhtä ohjetta ruuvattiin, sekin muuten yhden blogikirjoituksen pohjalta, siinä saimme palautetta yhdestä ohjeestamme ja lopulta tehtiin niin että blogaaja teki meille ko ohjeeseen tekstin 🙂

        Teemme töitä ohjeiden parissa koko ajan, mutta aina jotain jää valvovan silmän alta näkemättä. Siksi on hyvä tää netti ja sen eri keskustelut 🙂

        Tero@SoneraPartio

        1. Moikka Tero! Kiva kun otat asian hoitaaksesi.

          Kirjauduin siis tänne: https://setup.sonerahosted.fi/cp/login/Login.aspx Sieltä yritin luoda uuden käyttäjätilin, jolloin eteeni tuli kyseinen ”ohje”.

          PS. Nimeni on Katleena K-kirjaimella, mutta ennakoiva tekstisyöttö tarjoaa innoissaan Matleenaa. Olen jo aika tottunut siihen. 😀

          1. Kiitos tästä, nyt pääsemme asiassa eteenpäin. Kerron tosiaan kun toi on muutettu selkokieliseksi.

            Hehee, mulla on ennakoiva 10-sormijärjestelmä 😉

            Tero@SoneraPartio

          2. Hei Katleena 😉

            Lähdin kertomaan väliaikatietoa, tiedätkö meillä on just tästä kohtaa strategiset henkilöt lomalla joten ihan näin nopsaan ei saatu tuota vielä suomennettua.

            Tätä ei olla siis unohdettu, palaan asiaan kun teksti on korjattu.

            Mukavaa viikonloppua 🙂

            Tero@SoneraPartio

          3. Oijoi, kiitokset väliaikatiedosta ja iloa viikonloppuun!

          4. Hei taas Katleena,

            Väliaikatietoa, tekstin korjaus menee ensi viikkoon. Tiedän, tämä vaikuttaa todella kankealta kun iso firma odottaa muutaman henkilön lomaltapaluuta, mutta näin tämä tässä kohtaa menee 🙁

            Mutta, se tärkein, eli uusien sähköpostilaatikoiden tilaus, onnistuiko se kuitenkin ihan ok, vaikka yritämme/yritimme epäselvillä ohjeteksteillä sitä vaikeuttaa 😉

            Tero@SoneraPartio

          5. Moikka Tero! Kiitos kun pidät mua näin upeasti ajan tasalla.

            Sain tilattua meililaatikon, ja siitä tuli vahvistusviestikin. Viestin antamat linkit eivät kuitenkaan toimineet, joten meiliosoite ei vielä toimi.

            Pistän asiasta viestiä teille palautelomakkeen kautta, niin ehkä saamme uuden meiliosoitteen auki. 🙂

          6. Huomenta,

            Sain juuri kuittauksen että tekstihirviö on nyt käännetty suomeksi. Ja kuulin, että olit saanut mailiosoitteet toimimaan, hieno juttu! Ja se tilausvahvistuslinkki-vinkki on toimitettu myös eteenpäin.

            Iso kiitos kehittämisestä Katleena, tämä oli hienoa, jälleen kerran 🙂

            Mukavaa alkanutta viikkoa,

            Tero@SoneraPartio

          7. Kiitos itsellesi! Sonera-partio hoiti hommat erittäin mallikkaasti.

  2. Pitäisiköhän minun olla huolestunut, kun edes epäilen tietäväni mistä tuossa käännöshirviö-ohjeessa on kyse? Ehkä kyse on kuitenkin olosuhteiden pakosta, vastaavanlaisia ”ohjeita” kun näkee liian usein. Toivottavasti Sonera saa edes tuon korjattua. Olisikohan muuten liikaa toivoa että tarkistaisivat myös muiden ohjeidensa kirjoitusasun samalla kertaa? Kiitos että taistelet selkeän kirjoituksen puolesta, lause kerrallaan!

  3. Näitä riittää. Parisen vuotta sitten Nokian Ovi Mail siirtyi Yahoon sähköpostiksi. Siinä yhteydessä sain tällaisen viestin:
    ”Voi Kuitenkin, voit ehkä ei nähdä kaikki vanhat sähköpostiviestit tai pyydä luettelon kahden viikon (alkaen huhtikuu 6) kunnes siirtyminen on valmis.”

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.