Mikä hiivatin PHP-seminaari?

Hesarin nettisivun ylälaidassa on pyörinyt pitkään Eteran banneri, jossa kehotetaan osallistumaan "PHP-seminaariin".

Eteran banneri PHP-seminaariin

Minulla ei ole aavistustakaan, mikä halvattu on PHP-seminaari.

Klikkasin banneria. Myöskään PHP-seminaarin sivuilla lyhennettä ei avata millään lailla. Jossain vilahtaa sana palkkahallinto, mutta lyhenteen viimeinen p-kirjain jää vaille selitystä.

Jos Eteran seminaari on yhtä vaikeaselkoinen kuin heidän mainoksensa, taidan jättää tapahtuman väliin.

8 kommenttia

  1. Marko #1

    PHP:stä ekana tulee mieleen ohjelmointikieli, jota itse työstän parhaillaankin. Katsoin tuon seminaarin tietoja ja ei siitä ainakaan ohjelmointikielestä ole kyse. En usko, että Etera haluaa jokaisen yrittäjän ja palkkahallinnon ammattilaisen osaavan sitä.

    Vastaa
    • katleena #2

      Joo, minullekin tuli mieleen vain se ohjelmointikieli. o.O

      Voisiko muuten PHP-seminaari olla ”Palkkahallintopäivät-seminaari”?

      Vastaa
  2. Sven #3

    Joku fiksu on joskus sanonut, että jollei ymmärrä mainosta niin ei kuulu kohderyhmään.

    Mitä enemmän kohtaan käsittämättömiä mainoksia, sitä tyytyväisempi olen :-)

    Vastaa
    • katleena #4

      Tuokin on ihan totta. Moni teineille suunnattu mainos menee korkealta ja kovaa yli hilseen, mutta se on tarkoituskin.

      Jotenkin päättelin bannerin puhuttelusta ”Yrittäjä tai työnantaja”, että saattaisin kuulua kohderyhmään. Mutta ehkä en kuulu.

      Vastaa
  3. Santeri #5

    Komppaan Sveniä, ja mielestäni samantyylistä, reippaasti karsivaa ja kryptistä mainontaa saisi olla enemmänkin. Kun tehdään mahdollisimman monelle sopivaa, niin lopputulos on monesti hajutonta. VW:n uuden kuplamainoksen ”it’s a boy!” hihityttää, mutta villimmäksikin voisi heittäytyä silläkin uhalla, että joku tiukkis siitä vetää hernarit ja jättää ostamatta. Räväkän menopelin mainokseksi riittäisi vaikka pelkkä ”4,5s” ja nettisivun osoite, jolloin sen ymmärtävät vain ne, joille nopeus on tärkeää.

    Eteran mainoksessa olisin kuitenkin tarttunut tuohon vip-tarjoukseen, joka on enemmän tututtu näkemään postissa tulevissa mainoslipukkeissa (”raaputa ja katso voititko hienon repun vai sandaalit”). Tätä tökeröyttä ja vip-sanan väärinkäyttöä en kyllä ymmärrä. Koulutuksen hyöty lienee säästöissä jotka ylittävät kurssimaksun helposti.

    Vastaa
    • katleena #6

      Joo, ilman muuta kryptistä mainontaa kannattaa tehdä silloin, *kun sen tekee tarkoituksella ja tiedostaen*. Käytän itsekin sitä:
      http://www.eioototta.fi/2012/06/ensimmainen-mainokseni-mita-tuumaat.html

      Etera ei kuitenkaan taatusti ole tehnyt tuota tarkoituksellisesti – vaan ajattelemattomuuttaan. ”PHP-seminaari” on kiertue ympäri Suomea, ja sen tarkoituksena on tavoittaa laaja määrä yrittäjiä. Käsittääkseni semma ei ole suunnattu ”PHP”-asiantuntijoille, jotka tuntevat lyhenteen. Sen sijaan semma on tarkoitettu niille tumpeloille, jotka eivät ymmärrä ”PHP”:stä mitään. Niinpä mainos ampuu ohi pahan kerran.

      Vastaa
  4. Harri Länsipuro #7

    Puppua Hienossa Paketissa… Tuskin yrittäjät tai työnantajat ovat yleisesti kiinnostuneita jostain ohjelmointikielestä tms. joten jotain muuta tämän täytyy siis olla… Puppua…

    Vastaa

Kommentoi

Kommentointiohjeet »

Ei oo totta -blogin kommentointiohjeet

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä, omalla nimimerkillä tai anonyyminä. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Poistan jälkikäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.