Voiko enää luotaantyöntävämpää kutsua saada? Asialla oli Talent Partners, joka väittää olevansa asiakaslähtöinen kehittäjä. Buhahahaa.

Hämeenlinnan ja Hattulan elinkeinostrategian päivitystyö /
Asiakkaiden ja sidosryhmien näkemysten ja odotusten arviointi
Tervetuloa vastaamaan kyselyyn!

Hämeenlinnan ja Hattulan kunnat ovat käynnistäneet yhteisen seudullisen elinkeinostrategian päivityksen.
Osana strategian päivitystyötä arvioidaan nykyisen, vuosille 2005-2010 laaditun elinkeinostrategian toteutumista yritysten ja sidosryhmien näkökulmasta ja kartoitetaan yritysten ja sidosryhmien odotuksia tulevalta strategiakaudelta 2010-2015.

Kyselyn alussa kartoitetaan elinkeinostrategian tunnettuutta ja elinkeinopolitiikan eri toimijoiden roolia elinkeinopolitiikan toteuttamisessa sekä seudullisen elinkeinopoliittisen yhteistyön toimivuutta.

Nykyisen elinkeinostrategian toteutumista arvioidaan sen vision ja strategisten päämäärien sekä niihin liittyvien kehityshankkeiden toteutumisen kautta. Miten hyvin tavoitteisiin on päästy, ja mitä muutoksia strategiaan tulisi tehdä, että se entistä paremmin tukisi ja ohjaisi seudun elinkeinoelämää?

Lisäksi kyselyssä kartoitetaan vastaajien näkemyksiä Hämeenlinnan ja Hattulan seudun tulevaisuuden näkymistä ja trendeistä. Mitä tarvitaan, että pystytään vastaamaan muuttuvan toimintaympäristön tuomiin haasteisiin, ja luomaan edellytyksiä yrityksille ja vaurauden kasvulle?

Kyselyn tuloksia käytetään elinkeinostrategiatyön päivitystyön pohjana.
Vastauksenne on meille arvokas!
Kiitos etukäteen panoksestanne!

Ohessa on linkki Hämeenlinnan ja Hattulan elinkeinostrategian päivityksen kyselyyn.

HUOM! Kyselyyn liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä joko sähköpostilla tai puhelimitse osoitteeseen: etunimi.sukunimi@talentpartners.fi, puh. 0400-123456.

Kyselyn toteuttajapartneri:

Talent Partners Public Consulting / Talent Partners Group
PL 48, Keilasatama 5
02150 Espoo
Gsm +358 400 123 456
Fax +358 201 600 000
Vaihde +358 201 600 700
mailto:etunimi.sukunimi@talentpartners.fi
http://www.talentpartners.fi

Talent Partners Group nousi kärkisijoille Corporate Image Oy:n v. 2009 liikkeenjohdon konsulttitoimistojen imagotutkimuksessa.
Paras muutosprosessien läpiviejä. Paras organisaation toimivuuden ja johtamisjärjestelmien kehittäjä.
Asiakaslähtöisin konsulttitoimisto, jolla on pätevimmät liikkeenjohdon kouluttajat ja valmentajat. Tulokset tehdään yhdessä. Ota yhteyttä. Tutustu: www.talentpartners.fi

Tämä kaikki on sellaista konsulttimössöä, jota ei oksentamatta siedä. Aihehan on tärkeä, mutta väitän, että suuri osa yrittäjistä ja sidosryhmistä jättää vastaamatta. He eivät nimittäin a) jaksa lukea tai b) ymmärrä.
Ohessa vielä kolme ruutukaappausta kyselystä: epäselviä termejä, ylipitkiä virkkeitä ja surkeaa ryhmittelyä.

Jotta homma ei menisi valittamiseksi, postaan piakkoin kehitysehdotuksia Talent Partnersien virkakieleen.

8 kommenttia

  1. Mitä jos teksti on suoraan toimeksiantajalta, ja TP on ollut liian laiska auttaakseen paremman tuottamsessa – tai sitten hinta on ollut siihen liian halpa. Minusta tuo kuulostaa aivan viranomaislöpinältä. Tosin en jaksanut lukea siitä kuin 33%. Alhainen kapulakienlen sietokyky nääs.

  2. Kiitos kommentista! Todennäköisesti teksti on suoraan jonkin ELY-keskuksen löpinöistä, mutta Talent Partners ei ole viitsinyt tehdä sille mitään. Jos tämä on asiakaslähtöistä palvelua, niin olisi kiva tietää, mikä on huonoa palvelua.Minä en ainakaan kehtaisi lähettää tuollaista soopaa omissa nimissäni. Nähtävästi mulla on sama vaiva kuin sullakin – alentunut kapulakielen sietokyky on hyvä termi.

  3. Asiakaslähtöisyys, ainakin yrityksen arvoihin kirjattuna, yleensä kyllä kielii jostain aivan muusta kuin asiakaslähtöisyydestä. Yleensä se tarkoittaa sitä, että firma on havainnut ongelman ja joku välijohdon nousukas sitten keksinyt jostain hienon sanan (tehnyt asiasta jopa aloitteen), jolle ei sitten olla mitään sisältöä vaivauduttu keksimään.Nelosen vanhaa slogania mukaillen: Asiakaslähtöisyys – jotain ihan muuta.

  4. Bisnes, olen samaa mieltä siinä, että arvot ovat monesti pelkkää sanahelinää. Harva iso yritys on oikeasti asiakaslähtöinen, sillä kyseinen sana on vain kirjattu periaatteen vuoksi arvoihin tai toimintatapoihin.Tuntuu siltä, että pienissä yrityksissä asiakaslähtöisyys on usein paremmalla mallilla. Kampaamoissa ja korjaamoissa jokainen työntekijä on suorassa kontaktissa asiakkaaseen, joten asiakas ei pääse unohtumaan ison byrokratiakoneiston jalkoihin.

  5. Olisi kiva tietää vastausprosentti. Vai ovatko seudun yrittäjät tunnollisia vastaamaan tällaisiin kyselyihin? Luoko se heille jotain lisäarvoa käytetylle ajalle? *huokaus*

  6. Tunsin ihan oikeaa fyysistä etomista lukiessani tuota paperia; juuri sellaista perinteistä pseudoasiantuntevaa jargonia, joka ei tarkoita oikein yhtään mitään. Olen sen verran pyörinyt markkinututkimuspiireissä että olen suht varma saman puuduttavan linjan jatkuvan sadan kysymyksen ajan itse kyselyssä. Lopputuloksena on se, että puolet vastaajista lopettaa vastaamisen kesken ja puolet niistä jotka sinnittelevät loppuun asti tekevät ainoastaan sillä tavalla että klikkaavat randomilla jonkun vastausvaihtoehdon kun eivät jaksa lukea kysymyksiä.Ihan kryptistä toimintaa.En muista keneltä seuraava sitaatti on – saattoipa olla jopa Winston Churchill: "Jos annat tehtäväkseni pitää kahden tunnin puheen, ihanaa – helppo homma. Mutta jos täytyy puhua 10 minuuttia, ei kiitos – liian vaikea tehtävä."Samaan tapaan konsulttien pitäisi oppia tiivistämään puhetta napakaksi ja ymmärrettäväksi. Jokainen meistä osaa jaaritella ikuisuuksiin asti vailla sisältöä.

  7. Katleena: Tuo asiakaslähtöisyys tosiaan on aivan toista luokkaa pienissä puljuissa ja listaan kannattaa lisätä lähikauppiaat.Noista korjaamoista sen verran, että nämä suuremmat korjaamot ovat kyllä vieraantumassa asiakkaasta, sillä yhä useammin asiakas asioi vain työn vastaanoton ja huolto/korjauslähetteen kanssa. Kyse on tietysti tehokkuudesta, sillä tuottavan työn sijasta jokaiseen asiakkaaseen kulutettu 5 minuuttinen aiheuttaa kohtuullisia tulonmenetyksiä jo vuositasolla.

  8. Kiitos aktiivisesta keskustelusta!Heli ja Lassi, varmasti aika moni jätti vastaamatta ja loput roiskivat vastaukseksi mitä sattuu. En kestä tuollaisia saippuakysymyksiä, joista vastaaja ei saa mitään otetta. Miten ihmeessä saatuja vastauksia tulkitaan?Bisnes, hyvä lisäys! Lähikaupoissa ja pienkorjaamoilla palvellaan hyvin, mutta isoilla korjaamoilla palveluprosessi on niin pitkä ja monimutkainen, että asiakaslähtöisyys on vaarassa.

Kerro oma kantasi Kommentointiohjeet?

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä tai minun tunnistamallani nimimerkillä. Vaadin myös kunnollisen meiliosoitteen. Minua ja mielipiteitäni saa ilman muuta kritisoida. Muistathan silti hyvät tavat. Karsin jo etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.