Huijaa kuin ammattilainen: pikaopas koijauskirjeen tekoon

Sain Suomen Yritystietopankilta saman huijauslaskun kuin monet muutkin yrittäjät. Kyseessä on vastenmielinen koijauskirje, jossa tarjous on saatu näyttämään laskulta. Kohteena ovat tietenkin yritysten...

Vinkki: älä koskaan keksi itse "asiakkaiden kokemuksia"

Sain EOT:n lukijalta juttuvinkin. Hän oli etsinyt yhdistykselleen mitaleja jaettavaksi ja törmännyt erään palkintoja myyvän firman melko epäuskottavaan "Asiakkaiden kokemuksia" -sivuun:   Tuskin oikeat...

Lillyn kelkassa 2: Kriisiviestinnän ja mediajulkisuuden termejä #rkesakoulu

Tiedäthän sen turhauttavan tunteen, kun olet havainnut jonkin ilmiön, jolle et tiedä olevan sanaa? Sitten hapuilet selityksessäsi ja mietit, saako kuulija hoipertelustasi kiinni. Ja aina joskus saa kokea ilon...

Lillyn kelkassa 1: tietoyhteiskunnasta mediayhteiskunnaksi #rkesakoulu

Retoriikan kesäkoulussa on tänään idolini, tietokirjailija-tutkija Lilly Korpiolan vetämä työpaja. Aiheena on kriisiviestintä. Postaan tänään pieniä koosteita Lillyn puheenvuorosta. Sekaisin ovat Lillyn...

Toimittaja, anna mulle lisäarvoa

Sunnuntaina minun ja monen muun silmiin osui Mari Niinikosken koskettava Facebook-päivitys, jossa hän kertoi pojastaan Lennistä. Lenni nauttii vaaleanpunaisista vaatteista, mutta jotkut ajattelemattomat tollot...

Tilaa Tiedustelun tiistaikirje

Kirjoitan Rapportille Tiedustelun tiistaikirjettä. Tiistaikirjeen tarkoitus on a) seurata ajankohtaisia yhteiskunnallisia aiheita talouden, median, infran, turpon ja kyberin tiimoilta, b) tuottaa tilaajille hyödyllisiä analyyseja ja yhteenvetoja, c) olla osa tiedustelun opintojani ja omaa oppimistani sekä d) tuottaa sen verran rahaa, että voin kattaa katsauksen tekemisestä aiheutuvat kulut sekä yliannostuksen zerocolaa.

Tilaa Rapport tiistaikirje hintaan 5,90 €

Hierojan hinta kattoi 30 minuuttia työtä ja 15 minuuttia huuhaata

Viikinkimiekkailu ja kirjoittaminen muodostavat yhdistelmän, joka käy hartioiden päälle. Niinpä lähdin soittelemaan hämeenlinnalaisille hierojille, pääsisikö jonnekin tunnin varoitusajalla. Soitin viisi...

Vinkki varmaan somekohuun: älä pyydä anteeksi, vaan syytä asiakkaita

Lähiaikoina on syntynyt useampia somekohuja, jotka olisi helposti voinut välttää. Niiden etenemismalli on aina sama: Esimerkki vihreästä eli onnistuneesta etenemismallista oli taannoinen tilanne, jossa...

Älä sokeroi pilaantunutta pullaa

Käyn paraikaa Kauppakamarin järjestämää Hyväksytty hallituksen jäsen -kurssia (HHJ). Tämän päivän ensimmäinen luennoija oli Kari Lohivesi. Lohivesi tiivisti tärkeän ilmiön bisneksestä ja...

Koulutuksen jatkot: mitä hyötyä on somesta?

Disclaimer: tässä postauksessa ei ole mitään uutta sellaiselle, joka jo käyttää sosiaalista mediaa aktiivisesti. Sen sijaan tämä on maailmankaikkeuden seitsemästuhanneskuudessadasneljäskymmenesviides teksti,...

Karisman käsikirja kaupan päälle Retoriikan kesäkoulusta

Kuten vakiolukijat tietävät, Antti ja minä järjestämme jo neljännen Retoriikan kesäkoulun perjantaina 5.6. Hämeenlinnan Verkatehtaalla. Siihen liittyvä kriisiviestinnän työpaja pidetään torstaina...

1 49 50 51 52 53 193