Viisi vinkkiä erilaiseen aamuun

Ovatko aamusi puuduttavia? Tylsistyttävätkö rutiinit? Tuntuuko jokainen päivän aloitus toistavan yhtä ja samaa kaavaa? Ei hätää. Tee niin kuin minä. Erilaisen Aamun...

Huonoin mahdollinen postauksen aloitus

Jo muinaiset roomalaiset vihasivat taustoituksia tekstin alussa. Mene mieluummin suoraan...

Blogit eivät kelpaa lähteeksi

Wikipedian muokkaajat ovat joskus täysin irrationaalisia. Timo Suvanto kuvasi tilannetta näin [kappalejako minun]: Kirjoitin Wikipediaan "QR-koodin suomalaiseksi nimeksi on ehdotettu ruutukoodia,...

Näin se hinnankorotus tehdään

Graafisen alan suosikkibloggaajani Kasper Strömman ilmoitti juuri nostavansa hintojaan. Näin se pitääkin tehdä. Ei väisteleviä kiertoilmauksia, ei piilotettuja alaviitteitä, ei...

QR-koodista ruutukoodi

QR-koodi on hieno keksintö, jolla on huono nimi. Emmehän kutsu EAN-koodiakaan lyhenteellä, vaan käytämme siitä yleistermiä viivakoodi. Emme myöskään sano EMV-kortti,...

Tilaa Tiedustelun tiistaikirje

Kirjoitan Rapportille Tiedustelun tiistaikirjettä. Tiistaikirjeen tarkoitus on a) seurata ajankohtaisia yhteiskunnallisia aiheita talouden, median, infran, turpon ja kyberin tiimoilta, b) tuottaa tilaajille hyödyllisiä analyyseja ja yhteenvetoja, c) olla osa tiedustelun opintojani ja omaa oppimistani sekä d) tuottaa sen verran rahaa, että voin kattaa katsauksen tekemisestä aiheutuvat kulut sekä yliannostuksen zerocolaa.

Tilaa Rapport tiistaikirje hintaan 5,90 €

Poukkoileva asiakaskokemus ei ole eduksi kenellekään

Lukuohje: Tämän postauksen esimerkkifirman nimi, hinnat ja toimiala on muutettu, koska Hämeenlinna on pieni kaupunki. Sen sijaan asiakaskokemukseen liittyvät tapahtumat pitävät...

Korkeasti koulutetut lukevat enemmän blogeja

Tilastokeskus julkisti eilen uuden tutkimuksensa suomalaisten netin käytöstä. Minua kiinnostivat tietenkin blogeihin liittyvät teemat. Blogin lukija on nuori, koulutettu nainen Useimmat varmasti...

Milloin selkeä viestintä ja brändiohjeet ovat ristiriidassa?

Postasin eilen siitä, mikä murentaa brändejä. Kommenteissa Juha esitti hyvän kysymyksen siitä, miksi emme voisi sekä viestiä selkeästi että noudattaa...

Mikä murentaa brändiä?

Rakkaat brändinikkarit. Nyt kerron teille totuuksia: Brändi ei murene siitä, että jonkin diaesityksen värisävy on hitusen erilainen kuin yrityksen graafinen ohjeistus...

Globosnobi antaa puhelinpalautetta

Olen syksyn mittaan antanut puhelinpalautteita erään maailmalla toimivan organisaation suomalaisille työntekijöille. Heidän tehtäviinsä kuuluu suomeksi kirjoittaminen, ja osalla...

1 94 95 96 97 98 193