Konsultin laki nro 2: Joku vetää aina överit
Valmennus- ja konsulttialalla on joitain kirjoittamattomia Murphyn lakeja. Konsultin laki nro 2: Joku vetää aina överit. Annatpa minkä tahansa ohjeen, porukasta löytyy yleensä aina joku,…
Valmennus- ja konsulttialalla on joitain kirjoittamattomia Murphyn lakeja. Konsultin laki nro 2: Joku vetää aina överit. Annatpa minkä tahansa ohjeen, porukasta löytyy yleensä aina joku,…
Kerran piti mennä Uuteenkaupunkiin valmentamaan. Olin taas hotellissa edellisenä iltana, ja seuraavan päivän koulutuksenkin oli määrä olla samassa paikassa. Kun saavuin hotelliin, varmistin, moneltako koulutus…
Olin aamupäivän valmennuksen jälkeen siirtymässä Turusta Hämeenlinnaan bussilla. Flunssa oli kamala, kuumekin oli nousemassa, eikä olo ollut kaikkein skarpein. Bussireitti ei ollut minulle kovin tuttu,…
Piti lähteä valmentamaan Etelä-Pohjanmaalle erääseen pankkiin. Lensin Vaasaan jo edellisenä iltana, koska en voinut ottaa sitä riskiä, että aamulento on myöhässä. Aamulla olin hyvissä ajoin…
Useimmissa yrityksissä tehdään asiakassegmentointia. Eri asiakasryhmille tehdään erilaisia tuotteita, erilaisia huolenpitomalleja ja erilaisia mainosstrategioita. Tämä on varmasti hyvä käytäntö isoissa yrityksissä, joissa asiakasmassaa on valtavasti….
Maksaisin mitä tahansa, jos en enää näkisi televisiosta seuraavia mainoksia: – vastenmielisen rumia Pepcid Duo -animaatioita, joissa keltainen närästysmörkö laitetaan avaruussukkulaan tai Siperian-pakettiin – dubattuja…
Joidenkin valmennusten jälkeen olen lukenut sentyylisiä palautteita kuin– ”itse keksimme koko idean, eikä valmentaja osallistunut lainkaan” tai– ”turha valmennus, opin enemmän kollegoilta kuin valmentajalta”. Tämä…
Valmentajan tehtävä on viedä käytäntöön jokin tietty toimintamalli. Minulla on se rooli, että perustelen, oivallutan, sitoutan, kerron teoriataustoja, avaan bisnesnäkökulmaa ja viime kädessä edellytän. Kun…
Useimmat suomalaiset yritykset haastattelevat asiakkaitaan eli teettävät asiakastyytyväisyystutkimuksia säännöllisin väliajoin. Niiden tuloksia käytetään toiminnan kehittämiseen, laadun mittaamiseen ja henkilöstön palkitsemiseen. Nyt tulee järisyttävä uutinen: asiakastyytyväisyystutkimuksista…
Mikä ihme siinä on, että yhä 2000-luvulla kaupallisten alojen oppilaitoksissa opetetaan päättämään asiakaskirjeet sanoihin Ystävällisin terveisin? Kuulemma liikekirjeenvaihdossa asiakkaitten tai yhteistyökumppaneitten kanssa mikään muu ei…