Tilauspostaus: henkilöbrändin määrittelytreeni

Tänään oli Lisää otsikko napsauttamalla -kirjan julkkarit. Näytin siellä henkilöbränditreenin, jolla voi määritellä oman somepresenssinsä. (Jos vihaat termejä henkilöbrändi ja somepresenssi, tässä...

Tärkeä Wikipedia-vinkki henkilöbrändille

Aina silloin tällöin Wikipediassa tulee vastaan sivu, joka ei tunnu kovin puolueettomalta tai neutraalilta. Teksti sisältää hieman liikaa kehumista tai epäolennaisia yksityiskohtia. Silloin kannattaa katsoa sivun...

Lukijakysymys: haamukirjoittajan ja oikolukijan palkkiot

Sain lukijapostia: Hei! Minulla on hinnoitteluongelma... Jos voisit auttaa, olisin kiitollinen. Olen aloittamassa oikolukuprojektin erään kirjailijan kirjaan, ja hän haluaa, että olen myös haamukirjoittaja....

Mitä nonpology on suomeksi?

Anteeksi jos jotkut pahoittivat mielensä. Näit juuri nonpologyn eli non-apology apologyn. Se on epäaito anteeksipyyntö, jossa ihminen ei ole pahoillaan omasta toiminnastaan, vaan hän vain kuittailee muiden...

Yrittäjä, tule kärsimään ilmaiseksi 300 hengen edessä

No niin, Retoriikan kesäkoulun Myyntimankeli lähestyy. Tämä on avoin kutsu yrittäjille. (Niille, jotka eivät tunne tätä jaloa historiaa: tässä raportti Myyntimankelin testaustilaisuudesta.) Hämeenlinnassa...

Tilaa Tiedustelun tiistaikirje

Kirjoitan Rapportille Tiedustelun tiistaikirjettä. Tiistaikirjeen tarkoitus on a) seurata ajankohtaisia yhteiskunnallisia aiheita talouden, median, infran, turpon ja kyberin tiimoilta, b) tuottaa tilaajille hyödyllisiä analyyseja ja yhteenvetoja, c) olla osa tiedustelun opintojani ja omaa oppimistani sekä d) tuottaa sen verran rahaa, että voin kattaa katsauksen tekemisestä aiheutuvat kulut sekä yliannostuksen zerocolaa.

Tilaa Rapport tiistaikirje hintaan 5,90 €

He-Manille, lapsuuden sankarille

Päivittelin keskiviikkona Facebookissa vakavaa dilemmaani. Minut oli kutsuttu tapahtumaan, jossa oli vain naisia: [caption id="attachment_8165" align="alignnone" width="300"] (Klikkaa kuvaa isommaksi.)[/caption] Eija...

Kolme käytetyintä metodia kohunhallintaan

Joskus tulee aiheutettua kohu, vaikkei sitä ole itse suunnitellut eikä toivonut. Silloin toimittajat ujuttavat mikkiä nenän alle ja kysyvät, miltä nyt tuntuu ja miten kohu on vaikuttanut elämään. Harva...

Pahoittelu ei ole anteeksipyyntö

Jaakko Lyytinen kirjoitti Hesarin pääkirjoituksessa yritysten kriisiviestinnästä. Hänen kärkensä oli se, että aito anteeksipyyntö on yksilöiden välinen, ei organisaation toimenpide: anteeksipyynnön pitää...

Erään kriisiviestintäkeissin ruumiinavaus

[Tässä postauksessa avaan erästä mielenkiintoista kriisiviestintäkeissiä. En voi yksilöidä sitä tarkemmin ja joudun sumentamaan yksityiskohtia, mutta pääpaino onkin viestinnällisessä toiminnassa. Mitä...

Pulmakirja tulossa, pollatreeniä tarjolla

Allekirjoitin viime viikolla Alma Talentin kanssa kustannussopimuksen Aivojen huoltokirjasta. Tarkoituksena on tehdä opus, jossa on erilaisia älytreenejä sekä asiantuntijahaastatteluita aivojen...

1 30 31 32 33 34 192