Oikea aika, väärä paikka, osa II

Olin aamupäivän valmennuksen jälkeen siirtymässä Turusta Hämeenlinnaan bussilla. Flunssa oli kamala, kuumekin oli nousemassa, eikä olo ollut kaikkein skarpein.Bussireitti ei ollut minulle kovin tuttu, mutta...

Oikea aika, väärä paikka, osa I

Piti lähteä valmentamaan Etelä-Pohjanmaalle erääseen pankkiin. Lensin Vaasaan jo edellisenä iltana, koska en voinut ottaa sitä riskiä, että aamulento on myöhässä.Aamulla olin hyvissä ajoin liikkeellä....

"Asiakassegmentointi on tärkeää pk-yrityksissä"

Useimmissa yrityksissä tehdään asiakassegmentointia. Eri asiakasryhmille tehdään erilaisia tuotteita, erilaisia huolenpitomalleja ja erilaisia mainosstrategioita.Tämä on varmasti hyvä käytäntö isoissa...

Laadukas lääkemainos – mahdoton yhtälö

Maksaisin mitä tahansa, jos en enää näkisi televisiosta seuraavia mainoksia:- vastenmielisen rumia Pepcid Duo -animaatioita, joissa keltainen närästysmörkö laitetaan avaruussukkulaan tai Siperian-pakettiin-...

Onko tämä konsultin syytä vai ansiota?

Joidenkin valmennusten jälkeen olen lukenut sentyylisiä palautteita kuin- "itse keksimme koko idean, eikä valmentaja osallistunut lainkaan" tai- "turha valmennus, opin enemmän kollegoilta kuin valmentajalta".Tämä...

Tilaa Tiedustelun tiistaikirje

Kirjoitan Rapportille Tiedustelun tiistaikirjettä. Tiistaikirjeen tarkoitus on a) seurata ajankohtaisia yhteiskunnallisia aiheita talouden, median, infran, turpon ja kyberin tiimoilta, b) tuottaa tilaajille hyödyllisiä analyyseja ja yhteenvetoja, c) olla osa tiedustelun opintojani ja omaa oppimistani sekä d) tuottaa sen verran rahaa, että voin kattaa katsauksen tekemisestä aiheutuvat kulut sekä yliannostuksen zerocolaa.

Tilaa Rapport tiistaikirje hintaan 5,90 €

Muka-aktivoiva luento vai oivalluttava valmennus?

Valmentajan tehtävä on viedä käytäntöön jokin tietty toimintamalli.Minulla on se rooli, että perustelen, oivallutan, sitoutan, kerron teoriataustoja, avaan bisnesnäkökulmaa ja viime kädessä edellytän.Kun...

Asiakastyytyväisyystutkimus = Kankkulan kaivo

Useimmat suomalaiset yritykset haastattelevat asiakkaitaan eli teettävät asiakastyytyväisyystutkimuksia säännöllisin väliajoin. Niiden tuloksia käytetään toiminnan kehittämiseen, laadun mittaamiseen ja...

"Ystävällisin terveisin"

Mikä ihme siinä on, että yhä 2000-luvulla kaupallisten alojen oppilaitoksissa opetetaan päättämään asiakaskirjeet sanoihin Ystävällisin terveisin? Kuulemma liikekirjeenvaihdossa asiakkaitten tai...

"Ensivaikutelma on tärkein"

Törmäsin taas viikolla valmennuksessa siihen käsitykseen, että ensivaikutelma on tärkein ja että sitä ei muka voi korjata. Kattia kanssa. Ensinnäkään: Ensivaikutelma ei ole tärkein, vaan kokonaisuus. Hyvä...

"Ei sanoja, vaan tekoja"

Jotkut ihmiset luulevat, että teot ja sanat olisivat eriarvoisia ja että ne olisivat ylipäätään eri asioita."Me vaadimme: ei sanoja, vaan tekoja.""Ei ne suuret sanat, vaan ne pienet teot."Jokaisen aikuisen...

1 188 189 190 191 192